سهمیه ۸.۵ هزار میلیاردی بانک صادرات از تهاتر۱۰۰ هزار میلیارد تومانی

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، حجت‌الله صیدی در خصوص روند اجرای تبصره 5 قانون بودجه سال 97 که براساس آن تا سقف 100 هزارمیلیارد تومان از بدهی‌های پیمانکاران، دولت، شرکت‌های دولتی و عمومی، بانک‌ها و بانک مرکزی تهاتر می‌شود به فارس اظهارداشت:‌ فرم‌هایی به بانک داده شده که پیمانکاران و سایر بدهکاران به بانک آن فرم‌ها را تکمیل می کنند و پس از تایید نهایی، مجموع بدهی‌ها در قالب اوراق اسناد خزانه منتشر می‌شود.

وی در پاسخ به این سوال که چه میزان از بدهی بانک صادرات در این چارچوب تسویه و تهاتر خواهد شد، گفت: سهمیه‌ای بانک صادرات 8500 میلیارد تومان است و در این چارچوب مطالبات‌ را از پیمانکاران و شرکت‌های دولتی و عمومی غیردولتی وصول و بدهی بانک را با بانک مرکزی تسویه می‌کنیم.

این مقام مسئول با امیدواری به تسویه‌ و تهاتر‌ها تا چند هفته آینده و انتشار اوراق اسناد خزانه در خصوص توقف انجام‌ حواله‌های ارزی در بانک‌ها هم توضیح داد: تاکنون مشکل خاصی بابت انجام حواله‌های ارزی وجود نداشته و تا زمانی که امکان استفاده از سامانه پیام‌رسانی مالی وجود داشته باشد، حواله ارزی هم انجام می‌شود

صیدی ادامه داد: هر چند ممکن است یک بانک خارجی به عنوان کارگزار حواله ارزی را قبول نکند اما بانک‌های دیگری این حواله را می‌‌پذیرند. بنابراین انجام حواله‌های ارزی متوقف نشده است.

به گفته وی بانک مرکزی در تلاش است تا سامانه پیام‌رسان جایگزین سوئیفت ایجاد کند اما هنوز سامانه‌ای جایگزین سوئیفت برای پیام‌رسانی‌های مالی کل سیستم بانکی اجرایی نشده است.

انتهای پیام