درخواست کمک جهانگیری از مردم برای مقابله با تحریم‎های جدید

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس به نقل از تسنیم، اسحاق جهانگیری در مراسم تودیع و معارفه وزیر صنعت با اشاره به اینکه امروز آخرین حلقه نمایش ترامپ در آمریکا به صحنه نمایش آمد،گفت: ترامپ شب گذشته فهرست جدیدی از تحریم‌ها را برضد ایران اعلام کرد اما اینکه مسائل و شرایط به چه سمتی خواهد رفت حتما برای مسئولین حائز اهمیت است.

وی ادامه داد: مردم صاحبان اصلی هستند و عبور از این شرایط سخت جز با همکاری مردم امکان پذیر نیست. نیازمند همکاری و مشارکت مردم هستیم، به همین دلیل باید دولت با مردم صادقانه صحبت کند اما نباید تمام مسائل نگران کننده را برای مردم بازگو کند بلکه باید بخشی از نگرانی‌ها را در سیستم نگه داشته و برای آنها تدبیر مناسبی را اعمال کند.

این مقام مسئول افزود: در دور قبلی تحریم‌ها آمریکا همکاری اتحادیه اروپا و شورای امنیت را داشت، اما در این دور آنها موافق اعمال تحریم‌ها نبوده و علیه یکجانبه گرایی آمریکا اعتراض کردند. امروز کشورها احساس می‌کنند استقلال سیاسی و اقتصادی آنها تحقیر شده و همه تحت تأثیر آمریکا قرار گرفته است. امیدواریم در این شرایط سخت با استفاده از تجربیات گذشته به مقابله با سیاست های سلطه طلبانه آمریکا بپردازیم. همه معتقدندتحریم‌های جدید غیراخلاقی و ظالمانه است. اصولا در تحریم‌ها اقشار ضعیف با فشار زیادی روبرو شده و بیش از همه تحت تأثیر قرار می‌گیرند.

جهانگیری گفت: باید بتوانیم شاخص های اقتصادی را مثبت نگه داشته و اقتصاد را سرپا نگه داریم. امروز اداره اقتصادی یک مسئولیت بزرگ ملی است که علاوه بر دولت بر دوش آحاد مردم ایران است. باید عزم ملی در کنار دولت برای فائق آمدن بر مشکلات اقتصادی بوجود آید. البته این موضوع دور از دسترس نیست و به طور حتم در این مسیر موفق خواهیم شد.

وی افزود: آمریکایی‌ها مدام می‌گفتند فروش نفت ایران را به صفر می‌رسانیم اما تا امروز به میزان نیاز نفت فروخته‌ایم، آمریکایی‌ها با کمک تبلیغات واقعیت‌ها را نادیده می‌گیرند. در فهرست جدید تحریم‌ها 60 شرکت هواپیمایی و کشتیرانی درج شده که آنها فکر می‌کنند هرچه این فهرست بزرگتر باشد به برنامه‌های بهتر خواهند رسید.با تعدادی از مدیران شرکت هایی که در فهرست جدید تحریم آمریکا قرار گرفته‌اند صحبت کردم بخشی از آنها اعلام می‌کردند پیش بینی آنها از تحریم‌ها بیشتر بوده، تحریم‌های جدید اعمالی برای آنها قابل حل است و برنامه ریزی‌ها برای حل‌آنها را به کار گرفته اند.

جهانگیری با بیان اینکه نمی‌توانم دروغ بگویم که تحریم‌ها اثری ندارد، گفت: تلاش می‌کنیم تا اثرات تحریم بر اقتصاد کاهش پیدا کند، امروز از تمام صنعتگران خواهش می‌کنم تا با همکاری یکدیگر چرخه تولید را توسعه داده و تولید کالا را افزایش دهند.

انتهای پیام