یک عضو رکن مهم بازارسرمایه تغییر کرد / اولین حضور وزیر در شورای عالی بورس

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، آخرین تحولات در ارکان بازار سرمایه نشان می دهد با حضور فرهاد دژپسند در وزارت اقتصاد ، وی جانشین مسعود کرباسیان در سمت رئیس شورای عالی بورس شده و دیروز برای اولین بار در جلسه بالاترین رکن و مقام تصمیم گیری بازار سرمایه حضور یافته است.

از سوی دیگر درحالی مصطفی حقیقی مهمانداری از 5 سال پیش از طرف کانون‌های فعال بازار در شورای عالی بورس حضور داشت که سعید اسلامی بیدگلی جانشین وی و عضو این شورا شده است.

اسلامی بیدگلی از آذر 95 به عنوان پنجمین دبیر کل کانون نهاد های سرمایه گذاری شده و فرزند مرحوم غلامرضا اسلامی بیدگلی ( استاد علم و اخلاق) است که با مدرک دکترای مدیریت مالی از دانشگاه شهید بهشتی و تحلیل‌گری بین‌المللی سرمایه‌گذاری (CIIA)، دارای سوابقی چون عضو هیئت مدیره شرکت مشاور سرمایه‌گذاری آرمان آتی، معاون تحقیق و توسعه سرمایه‌گذاری عظام ، ... است.

براساس این گزارش، طبق ماده 3 قانون بازار اوراق بهادار (مصوب اول آذر 84 مجلس)، شورای عالی بورسی بالاترین رکن بازار اوراق بهادار است که تصویب سیاست‌های کلان آن بازار را برعهده دارد.

اعضای "شورا" شامل:

1- وزیر امور اقتصادی و دارایی

2- وزیر بازرگانی

3- رییس کل بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران

4- رؤسای اتاق بازرگانی و صنایع و معادن ایران و اتاق تعاون

5- رییس "سازمان" که به‌عنوان دبیر "شورا" و سخنگوی "سازمان" نیز انجام وظیفه خواهد کرد

6- دادستان کل کشور یا معاون وی

7- یک نفر نماینده از طرف "کانون"‌ها

8- سه نفر خبرة مالی منحصراً از بخش خصوصی با مشورت تشکل‌های حرفه‌ای بازار اوراق بهادار به پیشنهاد وزیر امور اقتصادی و دارایی و تصویب هیئت وزیران

9 - یک نفر خبره منحصراً از بخش خصوصی به پیشنهاد وزیر ذی‌ربط و تصویب هیئت وزیران برای هر "بورس کالایی"

تبصره 1-  ریاست شورا با وزیر امور اقتصادی و دارایی خواهد بود.

تبصره 2-  مدت مأموریت اعضای موضوع بندهای 7، 8 و 9 پنج‌سال است، و آنان را نمی‌توان از میان اعضای هیئت‌مدیره و کارکنان "سازمان" انتخاب کرد.

تبصره 3-  انتخاب مجدد اعضای موضوع بندهای7، 8 و 9 این ماده حداکثر برای دو ‌دوره امکان‌پذیر خواهد بود.

تبصره 4-  اعضای موضوع بند 9، فقط در جلسات مربوط به تصمیم‌گیری همان بورس شرکت می‌کنند.

انتهای پیام