قیمت جدید شیر اعلام شد اما لبنیات گران نمی شود / زمان اجرا

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس،احمد مقدسی از تصویب قیمت ۲۰۰۰ تومان برای شیرخام درب دامداری، در ستاد تنظیم بازار خبر داد و به مهر گفت: کرایه حمل نیز به این مبلغ افزوده خواهد شد.قیمت مصوب شیر با چربی ۳.۲ درصد و برای هر ۰.۱ چربی شیر، ۲۰ تومان پاداش یا جریمه در نظر گرفته شده است. به این معنی که اگر چربی از ۳.۲ درصد بیشتر شود پاداش و در غیر این صورت جریمه تعلق می گیرد.

وی با بیان اینکه نرخ جدید امروز یا فردا ابلاغ خواهد شد، افزود: با این حال قیمت لبنیات گران نخواهد شد. چون شرکت های لبنی قبلا محصولات را گران کرده اند اما با مشکلات ایجاد شده میان دامداران و کامیون داران، حمل نهاده های دامی دچار اختلال شده است.

این فعال صنعت شیر با بیان اینکه کرایه ۹۵ تومانی حمل هرکیلوگرم نهاده از بندر امام تا تهران به ۱۱۶ هزارتومان افزایش یافته ، ادامه داد: هم اکنون راننده ها برای حمل هر کیلوگرم نهاده ۲۰۰ تومان تقاضا می کنند اما در بارنامه ، کرایه حمل همان ۱۱۶ هزار تومان ذکر شده و باقی را راننده به صورت نقدی دریافت می کند. آن هم بدون اینکه تولیدکننده مستندی داشته باشد.

مقدسی افزود: به دلیل گرسنگی دام ها و عدم نگهداری در چنین شرایطی، چاره ای جز توافق با رانندگان نداریم. ضمن اینکه رانندگان می گویند وزارت راه به آنان اعلام کرده مستقیما با صاحب کالاهای حملی وارد توافق و معامله شوند.

انتهای پیام