قیمت خودرو امشب تعیین می‌شود

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، محمدرضا نجفی منش در خصوص آخرین وضعیت قیمت گذاری خودروها، به ایلنا گفت: با توجه به نظرات مختلف و فرمول‌های ارائه شده از خودروسازها، وزارتخانه و انجمن‌های قطعه سازی، امشب ساعت 9 جلسه‌ای در وزارتخانه با حضور مدیران عامل خودروسازها، معاون صنایع وزیر و احتمالا نماینده‌ای از سوی انجمن‌ها برای تصمیم گیری نهایی در خصوص قیمت خودروهای پر تیراژ 50 میلیون تومانی تشکیل شود.

وی ادامه داد: برخی تصمیم گیری‌ها در این حوزه نهایی شده بود اما با تغییر وزیر به عقب افتاد از جمله اینکه شورای رقابت از روند قیمت گذاری خارج شده و سازمان حمایت و احتمالا ستاد تنظیم بازار سقف قیمت خودروهای 50 میلیون تومانی پر تیراژ را مشخص کنند.
 
این عضو اتاق بازرگانی افزود:  تصمیم‌گیری نهایی در جلسه برای فروش نقدی و ثبت نامی یکسان خواهد بود البته پیشنهاد می کنیم، بازار عرضه و تقاضا قیمت را مشخص کند و با چند درصد پایین‌تر از حاشیه بازار خودرو عرضه شود. اکنون 95 درصد ثبت نام کنندگان خودرو برای سود و منفعت اقدام به این کار می‌کنند و مصرف کننده نهایی نیستند، اگر این اختلاف قیمت از بین برود قیمت‌ها کاهش پیدا می‌کند و واقعی می‌شود.
 
نجفی منش ادامه داد: برخی مخالف افزایش قیمت‌ها هستند اما باید این را در نظر داشته باشند که اگر به میزان واقعی قیمت‌ها افزایش پیدا نکند این صنعت تعطیل خواهد شد.
 
انتهای پیام