برنامه مدیرعامل شرکت ۵۰ میلیاردی برای عرضه اولیه سهام در بورس

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، امیر خسرو فخریان برای ورود به بورس شرکت فروشگاه زنجیره ایی افق‌کوروش با سرمایه ۵۰ میلیارد تومانی زمان تعیین کرد.

وی در آستانه پنجمین سالگرد افتتاح فروشگاه گفت: این شرکت در کمتر از پنج سال از آغاز فعالیت موفق شد هزار و ۱۰۰ فروشگاه در ۳۱ استان و ۲۴۵ شهر راه‌اندازی کند و ضمن اشتغال‌زایی برای ۷‌ هزار نفر ، پیشرو صنعت خرده‌فروشی شود .

وی با اشاره به بروز چالش‌های اخیر در پی نوسانات شدید نرخ ارز گفت: افق کوروش تلاش کرد با تامین به موقع کالا و توزیع آن با مناسب‌ترین قیمت به بهبود معیشت خانوار کمک کند. در وضعیت دشوار اقتصادی، شرکت‌های بزرگ موتور محرک اقتصاد بوده و می‌توانند با حمایت از تولیدات داخلی کمک شایانی به دولت داشته باشند.

این مقام مسئول با بیان اینکه فروشگاه‌های زنجیره‌ای ویترین اقتصاد هستند، افزود: در حال حاضر دنیا به سمت گسترش فروش اینترنتی در حرکت است. بر همین اساس افق کوروش با راه‌اندازی فروشگاه اینترنتی با برند اُکالا نیز وارد بازار فروش اینترنتی شده که پس از به بلوغ رسیدن در شهر تهران در سایر شهرستان‌ها نیز راه‌اندازی خواهد شد.

فخریان از اعطای نمایندگی (فرانچایز) افق کوروش به متقاضیان و علاقه‌مندان برای ورود به این صنعت خبر داد و گفت: در یک سال گذشته شعب فرانچایز افق کوروش از ۱۵۰ فروشگاه عبور کرد، آمادگی داریم تجارب را برای رونق و شکوفایی این کسب‌و‌کار به علاقه‌مندان و متقاضیان عرضه کنیم.

به گفته وی ، مقدمات ورود شرکت به بورس نیز انجام و نهایی شده و در ماه آینده به‌عنوان اولین شرکت در صنعت خرده‌فروشی وارد بازار سهام می‌شود.

انتهای پیام