بررسی ادعای فرانسه و دانمارک بر اعمال تحریم‌ علیه اتباع ایرانی

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، 5 دیپلمات به رویترز اعلام کردند: وزرای امورخارجه فرانسه و دانمارک در نشست بروکسل همتایان اروپایی را در جریان طرح‌های سوءقصد در این دو کشور قرار دادند و آنها نیز موافقت کردند اعمال تحریم‌های هدفمند علیه اتباع ایرانی را بررسی کنند. درباره جزئیات و نام افراد اطلاعاتی منتشر نشده است.

در حالی که اتحادیه اروپا تلاش می‌کند پس از خروج آمریکا از توافق هسته‌ای و اعمال تحریم علیه ایران راهی برای ادامه تجارت ایجاد کند، فرانسه تاکنون به بهانه قصد ایران برای انجام حمله تروریستی علیه گروهک منافقین در پاریس ،دو ایرانی و سرویس اطلاعات ایران را هدف تحریم قرار داده است.

دانمارک در اکتبر ۲۰۱۸ دولت ایران را به برنامه‌ریزی برای ترور اعضای گروهک الاحوازیه در خاک این کشور متهم و سرویس امنیتی دانمارک در این رابطه یک تبعه ایران را دستگیر کرد. سپس سفیر ایران در کپنهاگ و تهران را برای مشاوره فرا خواند.

ایران بارها دانمارک، هلند و انگلیس را به پناه‌ دادن به اعضای گروهک الاحوازیه متهم کرده است. مقامات ایران بارها این اتهامات را رد کرده و این حوادث را سناریوهایی برای تخریب ایران و تضعیف روابط با اروپا دانسته است.

محمدجواد ظریف وزیر خارجه ایران در واکنش به این مسئله گفت: ایران خواستار روشن شدن پرونده حمله تروریستی در دانمارک است و آمادگی همکاری با مقامات امنیتی دانمارک در این زمینه دارد.

انتهای پیام