"شپنا" برای دومین بار مشمول رفع گره معاملاتی شد/ سه شرکت دیگر هم مشمولند

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، بعد از بازگشایی نماد 6 پالایشگاه در 26 اسفند سال گذشته و افت یک روزه اما به شدت سنگین و 40 تا 62 درصدی قیمت سهام این گروه، فعالان بازار به سهام این شرکت اقبال نشان دادند . این جریان باعث پایدار بودن صف خرید سنگین برخی شرکت ها مانند پالایشگاه های اصفهان و بندرعباس و مشمول رفع گره معاملاتی شدن این دو نماد در روزهای 16 و 17 فروردین شد.

براساس این گزارش، حال در شرایطی قیمت هر سهم پالایشگاه اصفهان به 402 تومان در روز گذشته رسیده که ادامه صف خرید سنگین چندین میلیون سهمی این شرکت ، باعث شد تا امروز دوشنبه "شپنا"  برای دومین بار در ماه جاری مشمول گره معاملاتی شود.

بنابراین امروز این نماد بدون در نظر گرفتن حجم مبنای دو میلیون و 490 هزار سهمی و دامنه نوسان 4 درصدی،  داد و ستد خواهد شد تا در صورت تداوم اقبال بازار و وجود صف های خرید چند تا چند میلیون سهمی با رشد 12 درصدی قیمت هر سهم مواجه شود.

در کنار این شرکت ، سه شرکت حاضر در بازار دوم معاملات بورس و شامل معادن‌ منگنز ایران (کمنگنز) به دلیل صف خرید و پارس‌ پامچال‌ (شپمچا) و معدنی‌ دماوند (کدما)  نیز به علت وجود صف فروش مشمول این دستور العمل در روز جاری شده اند.

انتهای پیام