آخرین تصمیمات برای واردات خودرو و درخواست تعیین تکلیف مانده های گمرکی

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس،محمدرضا مودودی درخصوص آخرین تصمیمات جهت واردات خودرو به فارس گفت: در حال حاضر هیچ برنامه‌ای برای آزاد شدن واردات خودرو وجود ندارد.مدیریت منابع ارزی در شرایط فعلی بسیار حائز اهمیت است،در حد امکان سعی می‌شود تا اجازه واردات کالاهایی مثل خودرو و لوازم خانگی که امکان تولید آن در داخل فراهم است، داده نشود.

وی افزود: مدیریت منابع ارزی، سیاست جلوگیری از افزایش مصارف ارزی و اینکه این منابع صرف کالاهای لوکس نشود،بسیار مهم است.حدود 16 هزار دستگاه خودرو در گمرکات مانده که هنوز تعیین تکلیف نشده است.تعدادی از اینها جزء خودروهایی است که در مورد واردات آن تخلف  صورت گرفته،حدود 11 هزار از 16 هزار دستگاه خودرویی که در گمرکات مانده، ثبت سفارش قانونی شده ولی بعد از ممنوع شدن واردات خودرو در گمرک متوقف شده‌ است.

این مقام مسئول ادامه داد:  تصمیم‌گیری در مورد ترخیص این خودروها در اختیار سازمان توسعه تجارت ایران نیست.از آنجا که شرکت‌های وارد کننده خودرو که خودروهای آنها در گمرک مانده، نسبت به مردم تعهد دارند بنابراین از هیات دولت خواستاریم تا هر چه سریع‌تر برای تعیین تکلیف این خودرو تصمیم‌گیری شود. همچنین از آنجا که این خودروها بخشی از منابع داخلی است که در گمرکات مانده، نباید اجازه داده شود که آسیب ببیند.  

انتهای پیام