پیش بینی وضعیت کلی این هفته بورس با تکیه بر چند عامل موثر

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، درحالی روند نزولی قیمت سهام اکثر شرکت ها و متغیرهای اصلی موجب نگرانی فعالان بازار شده و شاخص با تداوم کاهش به کانال 163 هزار واحدی و کمترین ارقام چند ماه اخیر رسیده که کارگزاری آبان درباره شرایط گذشته و آینده اعلام کرد بازار سهام در هفته پیش  افت شدیدی را در اکثر گروه ها تجربه کرد و عمده ترین دلایل کاهش شاخص ناشی از افت بازارهای جهانی و کاهش قیمت ها در بازار ارز بود.

جنگ تجاری در جریان که البته سرمایه گذاران با نشست گروه 20 به کم رنگ شدن آن امیدوارند، در حال نشان دادن اثرات در آمارها و بازارهای جهانی است و آثار رکود تحمیلی به اقتصادی جهانی به بازار داخل نیز سرایت کرده است.

در این میان بازار سهام ایران با افت شدید در بسیاری از گروه ها به سطوح نسبتا جذابی رسیده و به منظور توقف روند اصلاحی و یا بازگشت روند به انگیزه ای مناسب نیاز خواهد داشت. درحال حاضر وضعیت بازارهای جهانی با توجه به شرایط موجود تا حد زیادی غیر قابل اتکاست و تقویت روند رشد قیمت ها که با سیگنالی از بهبود روابط تجاری و همچنین توقف سیاست های انقباضی امریکا صورت خواهد گرفت می تواند محرک مناسبی برای سرمایه گذاران باشد و در غیر این صورت افق پیش روی همچنان مبهم خواهد بود.

در بازار نفت نیز نشست اوپک و البته اخبار مربوط به جنگ تعرفه ای بین ابرقدرت ها می تواند تعیین کننده باشد. امری که به تثبیت قیمت ها در بازار داخل کمک شایانی خواهد کرد.

با توجه به ادامه نشست سران اقتصادی جهان در آرژانتین به احتمال زیاد بازارهای کالایی در پایان کار امروز با نوسانات زیادی روبرو خواهند بود و در صورت تثبیت قیمت های فعلی می توان به کاسته شدن فشار فروش در گروه های متاثر امیدوار بود. هر چند عدم حضور قوی خریدار و متعاقبا افت حجم بازار در کلیت بازار محتمل خواهد بود.

به صورت کلی تا تثبیت قیمت ها در بازار ارز و البته مشخص شدن وضعیت قیمت های جهانی به خصوص قیمت نفت و فراورده های مرتبط ، کاهش حجم و گرایش به اصلاح در بازار محتمل و نوسانات مثبت محدود به تک نمادها خواهد بود.

انتهای پیام