نظر نماینده مجلس درباره صندوق سرمایه گذاری املاک در بورس

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس،احسن علوی تشکیل صندوق املاک و مستقلات در بورس را مثبت ارزیابی کرد و به خانه ملت گفت: این صندوق قرار است با کارکرد اجاره و فروش مسکن در قالب فرایند سهامی ایجاد شود.طبق گفته مسئولان ، این صندوق چندین روش را در حوزه املاک و مستقلات در بورس مانند تجمیع آورده سرمایه گذاران و خرید دارایی ها، خرید تسهیلات رهنی و کسب درآمد از آن و روش ترکیبی به کار خواهد گرفت .

وی افزود: در چند سال گذشته روش های مختلفی از جمله صندوق سرمایه گذاری و حمایتی برای وارد کردن حوزه املاک و مستقلات به حوزه بورس مطرح شده اما تاکنون عملیاتی نشده است. متأسفانه درشرایط کنونی فرهنگ ورود سرمایه گذاران به حوزه املاک و مستقلات در بورس وجود ندارد و قطعا مردم برای فعالیت در این رابطه باید احساس امنیت کنند.

علوی ادامه داد: فرآیند فعالیت سرمایه گذاران در صندوق هایی مانند صندوق املاک و مستقلات مشخص نیست و مردم باید متوجه شوند دایره سود سرمایه آن ها به چه میزانی است.چارچوب و استراتژی تشکیل صندوق املاک و مستقلات در بورس باید کاملا شفاف باشد، تا این صندوق ها نیز در آینده به سرنوشت صندوق های مالی دچار نشوند، زیرا وضعیت و چارچوب غیرشفاف صندوق های مالی زمینه را برای سوء استفاده از سپرده گذاران فراهم کرد.

انتهای پیام