توضیح درباره خبری که مانع از رشد سهام خودرویی شد

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، در جریان معاملات امروز بورس که با رونق نسبی و رشد قیمت سهام اکثر شرکت ها و جهش 3 هزار و 166 واحدی شاخص همراه بود، خبری مبنی بر مخالفت روحانی با افزایش قیمت فروش محصولات خودرویی، موجی از تحرکات و نگرانی را در بین فعالان رقم زد و مانع از رشد سهام گروه خودروی مانند دیگر صنایع شد.

براساس این گزارش، این خبر که بازنشر سریعی هم در دیگر سایت ها و شبکه های اجتماعی داشت ، موجب شد تا سهام شرکت های ایران خودرو و سایپا و پارس خودرو و چند شرکت همگروه از ادامه سیر صعودی قیمت جا مانده و با افت بهای سهام داد و ستد شوند اما به فاصله کوتاهی ، این روند نزولی قطع شد تا  "خودرو ، خساپا"  در نهایت با افت کمتر از یک درصد و "خپارس" با کاهش 1.6 درصدی بسته شود. 

در این میان برخی اعلام کردند خبر فوق که توسط خبرگزاری تسنیم منتشر شده بود، مربوط به یک ماه قبل بوده و ربطی به مواضع اخیر دولت و رئیس جمهور ندارد. عده ایی هم معتقدند مواضع روحانی که از قول رمضانعلی سبحانی‌فر نماینده مجلس مطرح شده ، صحت ندارد.

در این میان یک مقام مسئول در خبرگزاری تسنیم به بورس پرس گفت: خبر منتشره مربوط به شب گذشته بود که در برنامه تیتر امشب شبکه خبر توسط سبحانی فر اعلام شد. بنابراین قدیمی بودن خبر صحت ندارد.

وی ادامه داد: از سوی دیگر این خبر توسط واحد مرکزی خبر منتشر و از سوی خبرگزاری تسنیم بازنشر و با تیتر " حسن روحانی با افزایش قیمت خودرو مخالفت کرد " بازتاب داده شد و مربوط به مواضع نماینده مجلس نیست. بنابراین در صحت خبر تردیدی نیست.

انتهای پیام