سهم 82 درصدی پتروشیمی ها در عرضه ارز به نیما / غیبت 15.7 میلیارد یورو

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، مهدی کسرایی پور در گفتگوی ویژه خبری شب گذشته شبکه دوم سیما گفت: مدیریت موثرتر تقاضای ارز به ویژه در حوزه اسکناس های نقدی موجب آرامش در بازار ارز شده است. 

وی ادامه داد: مشکل زیادی در حوزه واردات کالا وجود نداشته و بخشی از نیازهای ارزی این حوزه توسط بانک مرکزی و ارز حاصل از صادرات غیرنفتی تامی ن شد. برخی اخبار و شیطنت سایت ها و شبکه های اجتماعی بر روی بازار ارز اثر می گذاشت اما تصمیمات اخیر بانک مرکزی مبنی بر مداخله هدفمند و هوشمند بانک مرکزی موجب آرامش در این بازار شد.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه صادرکنندگان، سربازان عرصه اقتصادی هستند و از آنها تشکر می کنیم، افزود:طبق آمار 8 ماهه گمرک، حدود 27.8 میلیارد یورو صادرات غیرنفتی بود که از این مبلغ 6.4 مربوط به میعانات است و 21.4 باقی مانده، 5.7 میلیارد یورو به سامانه نیما وارد شده است. با توجه به فرصت 3 ماهه صادرکنندگان برای بازگشت ارز حاصل، شاید این رقم تغییر کند.

کسرایی پور ادامه داد:بخشی از صادرات هم به عراق و افغانستان به صورت ریالی است. بنابراین 15.7 میلیارد یورو از ارز حاصل از صادرات به چرخه اقتصادی بازنگشته و شرکت های پتروشیمی با سهم 82 درصدی اقدام به عرضه 5.7 میلیارد یورو در سامانه نیما کرده اند.

انتهای پیام