دفاع رئیس سازمان بورس از بورس کالا / مقایسه معامله در کوچه و بازاری شفاف

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس به نقل از فارس، شاپور محمدی در نشست شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی گفت: اگر به سود آوری شرکت ها فکر کنیم بیست سال آینده خوب خواهد بود و اگر به سود آوری صنعت و شرکت ها فکر نکنیم تمام سیاست های پولی و مالی هیچ کمکی نخواهد کرد.

وی افزود: بورس کالا هیچ جا نه قیمت گذار بوده و نه خریدار و نه فروشنده را تعیین کرده است. قیمت را صاحب مال تعیین کرده و در مواردی ستاد تنظیم بازار بر اساس حکم حکومتی که از مجمع تشخیص مصلحت نظام داشته، قیمت گذاری انجام داده است. بورس کالا یک ابزار است و دو تفاوت با کنج اتاق‌های مدیران دارد و آن شفافیت و رقابتی بودن آن است.

این مقام مسئول ادامه داد: شفافیت را در تابلو همه می بینند، مالیات بر ارزش افزوده در بورس کالا تخفیف می‌گیرد و سیستم مالیات شناسایی می‌کند آیا اینها بد است و می‌خواهیم اینها را پنهان کنیم؟ آیا می خواهیم در کوچه ها معامله کنیم؟ بورس کالا چیزی به جز این موارد نداشته و هر جا هم از سقف قیمت صحبت شده،مخالف بودیم و ده ها نامه به معاون اول رئیس جمهور، وزیر صنعت و وزیر اقتصاد در این باره نوشته شده است.

محمدی گفت: رئیس جمهور وقت بسیار زیادی گذاشت و جهانگیری به حل مسائل بورس کمک زیادی کرد. اعلام کردیم از گذاشتن سقف قیمتی واسطه ها سود می برند. بنابراین اکنون سقف قیمت نداریم. بورس کالا آمادگی هر گونه انعطاف برای کمک به بخش خصوصی را دارد اما ایرادات جاهای دیگر را به بورس کالا نسبت ندهید .زیرا بورس یک ابزار است و به لحاظ علمی ابزارها رها از ارزش داوری هستند.با وزارت صنعت صحبت هایی شده و بهین یاب در حال اصلاح است.

انتهای پیام