واکنش فرانسه و انگلیس به ادعای آمریکا درباره آزمایش موشکی ایران

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس به نقل از اسپوتنیک، فرانسه و انگلیس روز گذشته خواستار نشست پشت درهای بسته شورای امنیت سازمان ملل برای بررسی آزمایش موشکی میان برد ایران شدند.بر اساس گفته دیپلمات‌ها، انتظار می‌رود این نشست امروز برگزار شود.

مایک پامپئو وزیر خارجه آمریکا ادعا کرد ایران با آزمایش یک موشک بالستیک قطعنامه شورای امنیت را نقض کرده،این موشک آزمایش شده دارای برد متوسط است که توانایی حمل چندین کلاهک جنگی را دارد.این اقدام ادعایی ایران در تناقض با قطعنامه 2231 شورای امنیت سازمان ملل است که این کشور را از فعالیت‌های مرتبط با موشک‌های بالستیکی که برای حمل سلاح‌های هسته‌ای طراحی شده‌اند، بازمی‌دارد.

بهرام قاسمی سخنگوی وزارت امور خارجه نیز در واکنش به ادعای پمپئو گفت: برنامه موشکی ایران ماهیت دفاعی دارد و بر اساس نیازها طراحی می‌شود. هیچ قطعنامه‌ای در شورای امنیت برنامه موشکی و یا آزمایش‌های موشکی ایران را ممنوع نکرده است.

وی خطاب به پمپئو گفت: جالب و البته مضحک آنجاست به قطعنامه‌ای استناد می‌کنید که با خروج یکجانبه و غیرقانونی‌ از برجام نه‌تنها آن را نقض کرده‌اید بلکه دیگران را هم به نقض آن تشویق و یا حتی اگر آن را اجرا کنند تهدید به تنبیه شدن و تحریم می‌کنید.

انتهای پیام