یوآن ارز غالب جهانی می‌شود

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس به نقل از راشاتودی، شی‌لو گفت : اهمیت جهانی ارز یوآن چین رو به افزایش بوده و در صورتی که پکن سیستم مالی خود را به روی کشورهای دیگر باز کند،‌ جریان مبادلات پول در بلندمدت رو به رشد است. 

وی افزود : یوآن یک ارز بسیار مهم در جهان می‌شود چرا که چین به سرمایه‌های خارجی اجازه می‌دهد وارد کشور شوند و همچنین پروژه یک جاده و یک کمربند که یک ابتکار تجاری است را راه‌اندازی می‌کند. 

این اقتصاد دان توضیح داد:برخلاف تصور مردم که نمی‌پذیرند، ارزش یوآن پایین نمی‌آید و این ارز در طولانی مدت غالب خواهد بود. 

سوئیفت در گزارش اخیر اعلام کرد: یوآن ششمین ارز داخلی پراستفاده در جهان است و بعد از دلارکانادا قرار گرفته است. 

بانک HSBC هم توضیح داد: بازارها روی جنگ تجاری چین و آمریکا متمرکز هستند چرا که بیشترین تاثیر را روی ارزش یوآن خواهند داشت. بازگشایی بازارهای چین به سوی سرمایه‌گذاران بسیار مهم است و می‌تواند نفوذ این ارز را در بازارهای جهانی افزایش دهد. 

کشورهای جهان دریافته‌اند سلطه دلار بر بازارهای جهانی باعث تضعیف اقتصاد آنها شده و طی سال‌های گذشته پیمان‌های دو جانبه و چند جانبه را برای رواج ارزهای داخلی در مبادلات‌ راه‌اندازی می‌کنند.  طی چند سال گذشته چندین پیمان ارزی بین کشورها از جمله چین و روسیه امضا شده است.

کارشناسان می‌گویند این پیمان‌ها می‌تواند سلطه دلار را در بازارهای جهانی کمرنگ کند. 

انتهای پیام