پیشنهاد مجلس برای افزایش حقوق و دستمزد سال آینده کارکنان

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، محمد رضا پورابراهیمی با بیان اینکه در بودجه سال آینده سیاست های حمایتی در نظر می گیریم، به صدا و سیما گفت: در بودجه سال جاری حدود 300 هزار میلیارد تومان منابع مربوط به بودجه های جاری است و پیش بینی دولت در خصوص حقوق و دستمزد در سال 98، افزایش بیست درصدی است تا بخشی از قدرت خرید مردم از طریق افزایش حقوق جبران شود.

وی ادامه داد: قیمت کالاهای اساسی در بودجه سال 98 نسبت به سال 96 نباید تغییر کند و هر گونه افزایش قیمت سوخت منجر به افزایش تورم و کاهش قدرت خرید مردم شود از نظر مجلس کنار گذاشته خواهد شد. پس از ارائه رسمی لایحه بودجه 98 از سوی رئیس جمهور به مجلس، درباره آن اظهارنظر و تصمیم گیری خواهیم کرد.

این نماینده مجلس افزود: با توجه به محدودیت های فروش نفت و شرایط خاص اقتصادی، مجلس سعی می کند با احتیاط بودجه را بررسی کند. تغییر نرخ ارز یکی از مولفه های اصلی بودجه سال 98 خواهد بود، به همین دلیل ابتدا پیشنهاد دولت را در این زمینه مبنا قرار خواهیم داد و سپس متناسب با نرخ های اقتصاد آن را بررسی می کنیم.

پورابراهیمی ادامه داد: با توجه به اختصاص ارز 4 هزار و 200 تومانی به کالاهای اساسی، قیمت این کالاها در سال 97 حداکثر باید 5 تا 10 درصد نسبت به سال 96 تغییر می کرد اما بر اساس آمارها حدود 70 درصد افزایش یافته، به همین دلیل دولت در حوزه سیاست های نظارتی، موفق عمل نکرد. دولت باید نظارت ها را به نحوی اعمال کند که قیمت کالاهای اساسی متناسب با نرخ ارز 4 هزار تا 4 هزار و 200 تومان باشد، اما در غیر این صورت پرداخت مابه التفاوت یارانه کالاهای اساسی از طریق کارت اعتباری به مردم است.

وی افزود: میانگین مصرف روزانه بنزین 85 میلیون لیتر است، برای جلوگیری از قاچاق و مصرف نا متعارف جامعه کارت سوخت در دستور کار قرار دارد. درباره نرخ سوخت در سال 98 باید مولفه های مختلفی را در نظر گرفت. روش ها و پیشنهادهای مختلفی برای کنترل مصرف سوخت در حال کار کارشناسی است، هر گونه افزایش قیمت سوخت منجر به افزایش تورم و کاهش قدرت خرید مردم شود از نظر مجلس کنار گذاشته خواهد شد.

انتهای پیام