برنامه‌های مهم مدیرعامل بورس تهران برای توسعه‌

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، علی صحرائی به مناسبت دوازدهمین سالروز تاسیس بورس تهران گفت: این بورس به‌عنوان یک نهاد ملی در بازار سرمایه در 15 آذر 85 تأسیس شد. بورس تهران در راستای حمایت از حقوق سرمایه‌گذاران با ساماندهی، حفظ و توسعه بازاری شفاف، منصفانه و کارا از طریق انتشار به موقع اطلاعات و برقراری فرصت‌های برابر برای دسترسی به سامانه‌های معاملاتی، بازاری پویا و نقدشونده را فراهم آورده است.بورس تهران با 12 سال تلاش مستمر و به پشتوانه نیم قرن تجربه بورس در ایران، گام‌های بلندی برای تعالی اقتصاد برداشته و یکی از متنوع‌ترین و در دسترس‌ترین بازارهای هدف برای سرمایه‌گذاران با نگرش‌های مختلف ریسک و بازده است.

وی درباره برنامه‌های توسعه ای مد نظر در آینده افزود: اولویت اصلی بورس تهران، افزایش تامین مالی است. بر این اساس تلاش می‌کنیم سهم بازار سرمایه در تأمین مالی بنگاه‌های بخش خصوصی و دولت از طریق تسهیل و تسریع فرایند تامین مالی و بازنگری در برخی از دستورالعمل‌ها و رویه‌ها ارتقا یابد. از سوی دیگر بر این باوریم فراهم آوردن بستری مناسب برای هدایت و جذب نقدینگی با تنوع در ابزارهای معاملاتی بازارهای سهام، بدهی، اختیار معامله و آتی، به افزایش عمق بازار و تامین مالی کمک شایانی خواهد کرد. همچنین بازنگری مستمر ریزساختارها در راستای افزایش نقدشوندگی نقش موثری را ایفا می‌کند.

این مقام مسئول ادامه داد: با گسترش خدمات در تالارهای منطقه‌ای و توجه به مسئولیت‌های اجتماعی، تامین زیر ساخت و تسهیل امکان ورود به بازار به‌صورت غیر مستقیم، گام‌های اساسی در جهت توسعه فرهنگ سرمایه‌گذاری و تشویق شرکت‌ها برای پذیرش در بورس برداشته خواهد شد. به این ترتیب بورس تهران قصد دارد با افزایش ضریب نفوذ بازار سرمایه با دورنمایی روشن و توسعه‌ای پایدار، به اولویت اول سرمایه‌گذاران تبدیل شود.

صحرائی گفت: سه محور بهبود مستمر و توانمند‌سازی بورس در راستای تقویت وظایف نظارتی به ویژه در بخش ناشران، رسیدگی بیش‌تر به وظایف کارگزاران و نظارت بر معاملات، منجر به افزایش اثربخشی و کارایی فرآیندهای نظارتی خواهد شد. باید با اجرای دقیق اصول حاکمیت شرکتی و ترویج اصول اخلاق حرفه‌ای، به ترسیم بازاری پیشرو و اثر گذار در عرصه اقتصاد یاری رسانیم.جذب سرمایه‌گذاران بین‌المللی از دیگر برنامه‌ها به شمار می‌آید. بر همین مبنا از ظرفیت تفاهم‌نامه با بورس‌های بین‌المللی و عضویت در نهادهای جهانی بهره برداری خواهد شد.همچنین ارتقای سامانه‌ معاملات باهدف افزایش توان پذیرش و عرضه ابزارهای متنوع و مدرن نیز یکی دیگر از برنامه‌های مهم توسعه‌ای به شمار می رود.

انتهای پیام