مدیر هواوی به اتهام نقض تحریم‌های ایران بازداشت شد

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس به نقل از بلومبرگ، منگ وانژو به اتهام نقض تحریم‌های تجاری آمریکا علیه ایران دستگیر شده است. 

مک لئود، سخنگوی وزارت دادگستری کانادا گفت: منگ در اول دسامبر بازداشت شد و تاریخ جلسه دادگاه او برای روز جمعه مشخص شده است.

وی افزود : به دلیل اهمیت موضوع  ما نمی‌توانیم جزییات بیشتری درباره این موضوع ارائه کنیم.  دونالد ترامپ و شی جینپینگ، روسای جمهور آمریکا و چین، در جنگ تجاری به سر می‌بردند و حدود  هفت هزار مایل آن‌طرف‌تر  یکی از تاجران چینی تحت تاثیر تصمیم ترامپ در کانادا بازداشت شد. این اتفاق باعث می‌شود روابط چین و آمریکا دچار بحران‌های بیشتری شود.

دولت چین به این دستگیری واکنش نشان داد و خواستار این شد که منگ هر چه سریع‌تر آزاد شود. شرکت هووای بازداشت منگ را تایید کرد اما اضافه کرد از جزییات و روند پرونده اطلاعی ندارد.

این بازداشت در حالی رخ داده که تمام فعالیت‌های این شرکت در چهارچوب قوانین بین‌المللی صورت می‌گیرد. 

منگ وانگ ژو که سمت مدیریت ارشد مالی هواوی را برعهده دارد، دختر موسس هواوی هست و  یک قهرمان ملی در خط مقدم تلاش‌های چین برای خودکفا شدن در فناوری‌های استراتژیک به حساب می‌آید. 

تحلیلگران معتقدند این دستگیری می‌تواند آتش‌بس تجاری میان چین و آمریکا را منتفی کند و این دو کشور را مجددا در مقابل هم قرار دهد و باعث شکل‌گیری بحران در روابط دوجانبه شود. 

هووای شرکت بزرگ چندملیتی در زمینه شبکه‌های کامپیوتری و ارتباطات در چین  است. 

انتهای پیام