زنگنه: ایران باید از هر گونه تصمیم کاهش تولید نفت اوپک مستثنی باشد

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس،بیژن زنگنه به CNBC گفت: به دلیل تحریم‌هایی که علیه ایران اعمال شده، این کشور هیچ گونه کاهش تولید انجام نخواهد داد اما از اوپک حمایت می‌کند تا بتوانند اعضا را مدیریت کنند. عادلانه نیست در حالی که ایران در تحریم است تولید نفت را کاهش دهد، کاهش تولید در شرایط فعلی خط قرمز ایران است.

وی ادامه داد: ایران در ماه قبل هیچ گونه افزایش تولید نداشته بنابراین کشورهایی که در ماه گذشته تولید را افزایش داده‌اند باید تولید را کاهش دهند. ایران باید از هر گونه تصمیمی مبنی بر کاهش تولید نفت مستثنی باشد.حضور برایان هوک نماینده وزیر امور خارجه آمریکا در این اجلاس اوپک و دیدار با برخی وزرای نفت کشورها کاملاً غیرحرفه‌ای است.

زنگنه با اشاره به توئیت ترامپ برای اوپکی‌ها که اعلام کرده بود اوپک نباید قیمت نفت را افزایش دهد، گفت: ترامپ می‌خواهد به اوپک یاد بدهد چگونه کار کنید یعنی آنها را تحت فشار قرار می‌دهد و این خیلی بد است. وی به اوپک دستورالعمل دیکته می‌کند. بیشتر اعضای اوپک هیچ وقت تسلیم خواسته‌های آمریکا نخواهند شد.

خالد الفالح وزیر انرژی عربستان هم با بیان اینکه در حال حاضر 1.3 میلیون بشکه مازاد نفت در بازار وجود دارد، گفت: از افزایش عرضه در بازار، آمریکا هم منتفع نخواد شد.در تصمیم‌گیری منافع خود و البته مصرف‌کنندگان نفت را که آمریکا هم شامل آن می‌شود در نظر می‌گیریم. 3 سناریو برای رسیدن به هر گونه تصمیمی در اجلاس اوپک وجود دارد.

انتهای پیام