آتوس فرانسه مدعی طلب ۱.۹ میلیون یورویی از ایران شد

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس به نقل از فارس ، شرکت آتوس (بول) فرانسه پیمانکار سازمان امور مالیاتی و متولی اجرای نرم افزار یکپارچه موسوم به (ITS) در مکاتبه ۱۱ آذر با رئیس سازمان مالیاتی، مدعی عدم پرداخت مطالبات شده و ضمن ابزار نگرانی، فهرست معوقات را متذکر شده است.

در این نامه که به قرارداد شماره ۲۲۱۶۲ اشاره دارد، اعلام شده نگرانی جدی درباره پرداخت مرتبط با این قرارداد وجود دارد و از ۲۷ اسفند ۹۶ تاکنون سازمان مالیاتی تعهدات خود را نپرداخته که شامل یک میلیون ۷۸۶ هزار ۳۵۰ یورو به همراه ۱۶۰ هزار ۷۷۱ یورو ارزش افزوده بوده که در مجموع یک میلیون ۹۴۷ هزار ۱۲۱ یورو می‌شود. معادل ریالی این رقم با احتساب هر یورو ۹۷۰۰ تومان در سامانه نیما بالغ بر یک میلیارد و ۸۸۸ میلیون تومان است.

پیش از کامل تقوی نژاد رئیس سازمان امور مالیاتی گفته بود : این شرکت از خرداد سال جاری هیچگونه قراردادی ندارد و با در اختیار گرفتن تمامی "سورس کدها" عملا مسئولیت توسعه و نگهداری سامانه با تکیه‌بر تخصص و توانمندی‌های داخلی، بر عهده همکاران سازمان امور مالیاتی قرار دارد.

شرکت آتوس فرانسه که چهار سال پیش اقدام به خرید سهام شرکت بول کرده ، سال ۱۹۹۷ میلادی راه اندازی شده و دومین شرکت فناوری اطلاعات اروپا و هفتمین شرکت ارائه خدمات فناوری اطلاعات جهان است.

این شرکت ، مسئول راه اندازی سامانه معاملات بورس ایران بود که بعد از تحریم ها، حدود 11 سال قادر به پیشتیبابی نشد اما حدود دو سال پیش با مذاکراتی ، حاضر به بروز رسانی سامانه معاملات شد ولی به علت عدم امضاء قرارداد پیشتیبانی ، از تابستان سال جاری از ایران خارج شد.

انتهای پیام