آخرین وضعیت پرونده عراقچی، باقری درمنی و سکه ثامن

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس به نقل از میزان،‌ غلامحسین محسنی‌اژه‌ای در نشست خبری درباره آخرین وضعیت متهمان پرونده سکه ثامن اظهار داشت: پرونده سکه ثامن در مرحله تحقیقات دادسراست، هدف اصلی احیای اموال مالباختگان است و متهم می‌گوید اموال وی کفاف مالباختگان را می دهد.

وی درباره پرونده احمد عراقچی معاون ارزی بانک مرکزی نیز گفت: پرونده وی در دادگاه ویژه برگزار می شود و هنوز تعیین وقت نشده است. این پرونده 9 متهم دارد، برخی در بانک مرکزی و برخی خارج از بانک مرکزی هستند.

این مقام مسئول درخصوص پرونده باقری‌درمنی هم گفت: حکم وی تایید شده، پرونده حاوی کلاهبرداری‌های متعدد بود. اتهامات متهم در دادگاه های ویژه بررسی نشد و براساس ماده 4 قانون تشدید مجازات مرتکبین ارتشا، اختلاس و کلاهبرداری به افساد و اعدام محکوم شده است.دلیل اطاله دادرسی این پرونده، قرارگرفتن وی جزو خطوط قرمز دولت احمدی‌نژاد نبوده و اولین بار است که چنین ادعایی را می‌شنوم.

محسنی‌اژه‌ای درباره وقوع برخی کودک‌آزاری‌ها گفت: کسانی مانند کودکان و سالمندان که توان دفاع ندارند، همه باید از آنها حمایت کنند. افشای بعضی از این آزارها که به اثبات نرسیده ممکن است اشاعه فحشا باشد و به ضرر بزه‌ دیده و خانواده‌ در اجتماع تمام شود. گاهی چیزی مطرح می‌شود که اتفاق نیفتاده، مثلا شایع می‌کنند فلان عمل جنسی اتفاق افتاده در حالی که بزه دیده هم مدعی چنین چیزی نیست. گاهی هم دلیل، بینه و اقراری نیست که بتوان ثابت کرد.

وی افزود: در موضوع اصفهان هم، خود افراد چنین ادعایی که عمل خاصی انجام شده ندارند. صِرف معاینه یک کودک 10 ساله در پزشکی قانونی برای وی خرد کننده است. با فضاسازی، بازدارندگی ایجاد نمی‌شود و گاهی مضر هم هست.مجازات‌ها هم خفیف نیست اما برخی افراد شرورند و باز هم مرتکب جرم می‌شوند.

انتهای پیام