توضیحات گرانترین سهم بازار، ذوب آهن و دو شرکت دیگر از رویدادهای مهم

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس،3 شرکت ذوب آهن، قند شیرین خراسان ، هلدینگ دارویی البرز و توکاریل درباره فروش ریل UIC۶۰، واگذاری سهام و نتیجه برگزاری مزایده و افزایش 53 درصدی سود دست به شفاف سازی زدند.

شفاف سازی "ذوب" درباره فروش ریل UIC۶۰

شرکت 6.15 هزار میلیارد تومانی ذوب آهن درخصوص فروش ریل UIC۶۰ که در 10 آذر انجام شده،دست به شفاف سازی زده و اعلام کرد: در اولین قرارداد میزان 195 هزارکیلو ریل UIC60  به قیمت 9000 تومان به ازای هر کیلوگرم به فروش رفت. درحال حاضر درخواست های دیگری جهت خرید محصول مذکور به شرکت ارائه شده که از طریق صورتهای مالی و گزارش تفسیری مدیریت به اطلاع سهامداران خواهد رسید.

همچنین نسبت به کل دارایی ها در سال مالی قبل 0.02 درصد و نسبت به کل درآمد فروش در سال مالی گذشته 0.04 درصد بوده است.

توضیح "قشرین" درباره واگذاری سهام

قند شیرین خراسان 5 میلیارد تومانی که با قیمت بیش از 9017 تومانی هر سهم ، اولین سهم گران بازار بشمار می رود و تا 26 آذر با تعلیق و توقف نماد روبرو است ، درخصوص واگذاری سهام توضیحاتی داد.

براین اساس،در جلسه هیات مدیره "قشرین" که  ۲۷ شهریور تشکیل شد با بحث و بررسی موارد مطرح شده نسبت به موارد ذیل اتخاذ تصمیم شد:

1. با توجه به شرایط نقدینگی شرکت هیات مدیره به مدیرعامل اختیار داد سهام شرکت قند تربت جام را با توجه به صرفه و صلاح شرکت از طریق فرابورس به فروش برساند.

2. گزارشی از روند مذاکرات انجام شده با هایپر استار در خصوص طرح ارائه‌شده مشاوران ارائه شد و مقرر شد با صرفه و صلاح شرکت نسبت به پیگیری پیشنهادات اقدام شود.

3. مقرر شد درباره امکان گردش سه هزار تن موجودی انبار امانی شرکت بازرگانی دولتی با این شرکت مکاتبه شود.

4. مدیرعامل مکلف شد تا جهت تمدید قرارداد اجاره دفاتر شهرستان تا پایان سال اقدام کند.

نتیجه مزایده "والبر" 

هلدینگ دارویی البرز هم درباره نتیجه برگزاری مزایده دست به شفاف سازی زد و اعلام کرد: فروش ۹۷ میلیون و ۹۹۹ هزار و ۹۷۸ سهم شرکت داروسازی آتی فارمد که معادل ۳۵ درصد از کل سهام شرکت مزبور است به مبلغ ۱۴.۴ میلیارد تومان و تعداد ۷۳ میلیون و ۴۹۹ هزار و ۵۵۰ سهم شرکت البرز زاگرس که معادل ۳۵ درصد از کل سهام مزبور است به مبلغ ۱۷.۴ میلیارد تومان در ۱۵ آبان ماه به مزایده گذاشته شد.پ

به این ترتیب با مبلغ توافقی ۳۱.۹ میلیارد تومان،پرداخت ۵ فقره چک و دریافت ضمانتنامه بانکی به مبلغ ۵۰ میلیارد تومان قرارداد فروش و انتقال سهام منعقد شد.ارزش دفتری دارایی انتقالی ۱۹.۴ میلیارد تومان است.

بنابراین گزارش،شرکت دارویی برکت با 50.8 درصد سهم،جزو سهامداران این هلدینگ دارویی محسوب می شود.

افزایش 53 درصدی سود توکاریل

توکا ريل هم که در بازار دوم معاملات فرابورس حضور دارد با اعلام افزایش قیمت ها و رشد 53 درصدی سود در نیمه دوم سال جاری ، شاهد توقف نماد شد.

انتهای پیام