صادرات آلمان به ایران رکورد 9 ساله را شکست/ پیام افزایش 85 درصدی

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس به نقل از رویترز، صادرات آلمان به ایران یک ماه قبل از وضع تحریم‌های جدید آمریکا علیه بخش نفت و‌ کشتیرانی ایران افزایش یافته که نشان دهنده تمایل شرکت های کوچک‌ و متوسط آلمانی برای ادامه تجارت با ایران به رغم ریسک تحریم است.

ارزش صادرات کالاهای آلمانی به ایران در ماه اکتبر به حدود 400 میلیون یورو معادل 455 میلیون دلار رسیده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته 85 درصد بیشتر اس و بالاترین حجم صادرات در یک ماه از سال 2009 بشمار آید.

بر اساس این گزارش حدود هزار شرکت کوچک و متوسط آلمانی دارای روابط تجاری با ایران هستند و 130 شرکت شعباتی را در ایران دایر کرده اند اما شرکت های چند ملیتی نظیر زیمنس آلمان به دلیل ترس از تحریم های آمریکا از ایران خارج شده اند.

میشائیل توکاس از اتاق بازرگانی و صنایع ایران و آلمان گفت : شرکت های کوچک و متوسط بخش عمده صادرات به ایران را به خود اختصاص داده اند. مواد شیمیایی حدود نیمی از صادرات آلمان به ایران را تشکیل می دهد و ماشین آلات و تجهیزات کارخانجات هم یک سوم صادرات آلمان به ایران است.

وی افزود : آنها یک ریسک‌ حساب شده کرده اند و معتقدند هدف از تحریم ها متوقف کردن پروژه های بزرگ در بخش های کلیدی همچون بانکداری و کشتیرانی است. دوستان آمریکایی رویکرد سختگیرانه ای نسبت به شرکت های بزرگ و بخش های کلیدی نظیر  بیمه، کشتیرانی، بانکداری و مخابرات دارند.

انتهای پیام