اثر افزایش ۳۰۰ درصدی قیمت مواد بر قطعه سازان و تعدیل ۳۷ درصدی نیروی انسانی

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، محمدرضا نجفی منش با بیان اینکه صنعت خودروسازی به شدت تحت فشار است به فارس گفت: با توجه به افزایش قیمت ارز و سایر مسائل، قیمت مواداولیه صنعت قطعه‌سازی 300 درصد افزایش یافته و مشکلات فراوانی برای این صنعت بوجود آمده است.

وی ادامه داد: تامین مواد اولیه داخلی و خارجی این صنعت به سختی امکان‌پذیر بوده و مواد اولیه داخلی باید از بورس کالا تهیه شود که قیمت اغلب آنها مثل آلمینیوم، مس و مواد پتروشیمی افزایش یافته است. برای تهیه مواد اولیه خارجی هم فرایند بسیار طولانی مانند ثبت سفارش، وزارت صنعت، بانک مرکزی و ...باید طی شود و ممکن است نتیجه مطلوب هم حاصل نشود.

این مقام مسئول با بیان اینکه از ابتدای سال تاکنون 37 درصد نیروهای انسانی قطعه‌سازی‌ها تعدیل شده، افزود: حدود 150 هزار نفر در صنعت قطعه‌سازی
و صنایع مربوط به خودروسازی شاغل هستند و باید تامین مواد اولیه به موقع انجام شود. در این میان جا دارد نمایشگاهی از نداشته‌ها برپا شود و کمبود‌های صنعت را به معرض نمایش گذاشت تا متخصصان و شرکت‌های دانش بنیان داخلی با توجه به توانایی‌ها آنها را مرتفع کنند.

نجفی منش با اشاره به وجود 3500 شرکت دانش بنیان ادامه داد: بیش از 50 درصد مشکلات و کمبودهای صنعت با تکیه بر توان داخلی قابل حل است و با این کار قطعا در شرایطی مثل تحریم صنعت دچار مشکلات کمتری خواهد شد.

انتهای پیام