۴۰ طرح تهران دو روز دیگر به سرمایه گذاران معرفی می شود

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس به نقل از ایرنا، علی نیازی با بیان اینکه اجلاس فرصت های سرمایه گذاری در پایتخت با همکاری اتاق بازرگانی و کانون نهادهای سرمایه گذاری ایران از دوشنبه این هفته برگزار می شود گفت : براساس قانون بودجه سال جاری، شهرداری تهران می‌تواند تا سقف 3 هزار میلیارد تومان در قالب طرح های از پیش تعیین شده مشارکت بخش خصوصی را جلب کند.

وی با بیان اینکه تاکنون 1800 میلیارد تومان در شهر تهران سرمایه گذاری شده افزود: ارزش طرح‌هایی که در قالب این اجلاس معرفی می‌شوند بیش از 4 هزار میلیارد تومان است.اگر بیش از 1200 میلیارد تومان منجر به سرمایه‌گذاری شود شهرداری تهران می‌تواند این موضوع را در قالب یک لایحه به شورای شهر تهران ارائه دهد.

این مقام مسئول اعلام کرد :قراردادهایی در زمینه تولید برق از محل دفن زباله، پردازش نخاله های ساختمانی، جایگاه های سوخت کوچک مقیاس، احداث دو مجتمع فرهنگی و پروژه توسعه فاز دوم بیمارستان آتیه از جمله پروژه های سرمایه گذاری شده است. 

نیازی توضیح داد: در این اجلاس پروژه ها در 26 بخش از جمله حمل و نقل عمومی و پروژه های فرهنگی و عمومی ارائه می شوند. برای مثال یکی از پروژه های حوزه حمل و نقل عمومی ورود خودرو های اشتراکی که آلودگی پایینی دارند و با نصب یک نرم افزار بر روی تلفن های همراه می توان از آنها استفاده کرد از جمله پروژه‌هایی است که در قالب این اجلاس ارائه می شود.

وی با بیان اینکه در مترو بهره برداری یکی از خطوط جدید پیشنهاد شده، گفت: تاکید داریم یکی از خطوط مترو را به صورت الگو به بخش خصوصی واگذار کنیم. در سال های گذشته مدل سرمایه‌گذاری در شهر تهران به صورت کارفرمایی بود در حالیکه رویکرد فعلی مدیریت شهری جذب مشارکت بخش خصوصی است.

انتهای پیام