۱۰ کشور نخست مولتی میلیاردرها در تازه‌ترین گزارش ثروت جهانی

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس به نقل از راشاتودی، تازه‌ترین گزارش ثروت جهانی که توسط کردیت سوئیس منتشر شده نشان می دهد انباشت ثروت جهانی طی ۱۲ ماه منتهی به پایان اکتبر با ۱۴تریلیون دلار افزایش به رقم قابل‌توجه ۳۱۷تریلیون دلار رسید. البته نرخ رشد ثروت جهانی در مقایسه با سال گذشته تقریبا ۶. ۴ درصد کمتر است اما بیشتر از میانگین نرخ رشد از دوره بحران سال ۲۰۰۸ میلادی به بعد است. 

مجموع تعداد اشخاصی که ثروت آنها بیش از ۵۰ میلیون دلار است با ۴ درصد افزایش به ۱۴۹ هزار و ۸۹۰ نفر رسیده در این گزارش به بررسی جایگاه ۱۰ کشور برتر جهان که بیشترین مولتی میلیاردرها را در خود جای داده اشاره شده است. 

۱- آمریکا رتبه نخست جهان را به لحاظ اقتصادی دارد و میانگین دستمزد، شاخص توسعه انسانی، سرانه تولید ناخالص داخلی و بهره‌وری تولید به نسبت سایر کشورها بالاتر است. جمعیت ایالات‌متحده فقط ۳.۴ درصد از جمعیت جهان را به خود اختصاص داده اما حدود ۴۰ درصد ثروت جهانی را دارد. در آمریکا ۷۰ هزار و ۵۴۰ مولتی میلیاردر زندگی می‌کنند.

۲- اقتصاد چین به طرز قابل‌توجهی طی ۳۰ سال گذشته رشد کرده و به‌طور موفقیت‌آمیزی، نظام آموزشی را توسعه داده و واردات فناوری‌هایی از قبیل مواد خام جدید، مخابرات، زیست فناوری‌ها و خدمات بهداشتی که اجازه پیشرفت به آن می دهند را تشویق می‌کند. ۱۶ هزار و ۵۱۰ مولتی میلیاردر در این کشور زندگی می‌کنند. 

۳- آلمان پیشگام در بسیاری از حوزه‌های صنعتی و فناوری است و رتبه سومین صادر و وارد کننده کالا و خدمات در جهان و بزرگ‌ترین اقتصاد اتحادیه اروپا است و ۶ هزار و ۳۲۰ مولتی میلیاردر در آن زندگی می‌کنند. 

۴- بخش خدماتی بریتانیا محرک کلیدی اقتصاد است و تقریبا ۷۵ درصد از تولید ناخالص داخلی را تشکیل می‌دهد. بانکداری بسیار پیشرفته و مقررات نسبتا آزاد، بریتانیا به ویژه پایتخت آن یعنی لندن را به یکی از بزرگ‌ترین قطب‌های مالی جهان تبدیل کرده است. در حال حاضر ۴ هزار و ۶۷۰ مولتی میلیاردر در بریتانیا زندگی می‌کنند. 

۵- ژاپن مشهور به داشتن استانداردهای بالای زندگی است و اقتصاد آن عمدتا به واسطه بخش بانکداری، صنعت مخابرات، مسکن، حوزه‌های حمل‌و‌نقل، خودروسازی مواد شیمیایی و تولید غذا پویا است. ۳ هزار و ۵۸۰ مولتی میلیاردر در ژاپن زندگی می‌کنند. 

۶- هند رشد اقتصادی هند در بیش از دو دهه اخیر به ۵/ ۵ درصد رسیده است. این رشد اقتصادی، هند را به یکی از کشورهایی که دارای سریع‌ترین سرعت رشد اقتصادی است، تبدیل کرده و ۳ هزار و ۴۰۰ مولتی میلیاردر در هند زندگی می‌کنند. 

۷- ایتالیا سومین اقتصاد بزرگ منطقه یورو است اما به‌تازگی با بحران اقتصادی و سیاسی روبه‌رو شد و تعداد کسانی که ثروت آنها ۵۰ میلیون دلار یا به بالا است ۳ هزار و ۲۲۰ نفر گزارش شده است .ضمن اینکه شمال ایتالیا به لحاظ توسعه صنعتی و اقتصادی با جنوب تفاوت دارد. 

۸- فرانسه به‌عنوان یکی از اقتصادهای بزرگ جهان ، دارای میراث فرهنگی وسیع بوده و ۳ هزار و ۴۰ نفر مولتی میلیاردر در این کشور زندگی می‌کنند. 

۹- کانادا  این کشور مشهور به داشتن فضای زندگی پیشرفته و آرامش بخشی است. کانادا یکی از ۱۰ کشور بسیار فعال در بخش تجارت محسوب می‌شود و عضو سازمان همکاری و توسعه اقتصادی و نیز گروه هفت است. در کانادا ۳ هزار و ۱۰ مولتی میلیاردر زندگی می‌کنند. 

۱۰- استرالیا  به‌عنوان سیزدهمین اقتصاد بزرگ جهان و سرانه تولید ناخالص داخلی در جهان ششم است و بدون شک یکی از شرایط بالای استاندارد زندگی، بهداشت و درمان و آموزش در جهان را دارد. ۲ هزار و ۹۱۰ نفر در آن زندگی می‌کنند که ثروت آنها ۵۰ میلیون دلار یا به بالا است.

انتهای پیام