در این قانون آمده است: ترامپ باید هر ساله (یک بار در سال) گزارشی به کنگره آمریکا ارائه دهد که شامل فهرستی از موارد ذیل باشد:

هر فرد خارجی که عضو حزب‌اله یا حماس است یا با اطلاع قبلی به نمایندگی از حزب‌اله و حماس از غیرنظامیان برای پنهان کردن و حفاظت از اهداف نظامی استفاده می‌کند.

هر فرد یا سازمان خارجی یا یک نهاد دولت خارجی که با اطلاع قبلی به صورت فیزیکی چنین اقدامی را مدیریت می‌کند یا از آن حمایت می‌کند.

بنا بر متن این قانون، قرار است تا 31 دسامبر سال 2023 این قانون اجرا شود و بعد از این تاریخ و در صورت عدم تمدید آن، تاریخ آن منقضی خواهد شد.

دولت آمریکا 22 اردیبهشت سال جاری اعضای ارشد حزب‌اله لبنان را به بهانه ارتباط با تروریسم جهانی در فهرست تحریم قرار داده بود.

شیخ نعیم قاسم معاون دبیر کل، حسین الخلیل مشاور سیاسی دبیر کل، ابراهیم امین السید رئیس شورای سیاسی حزب‌الله و محمد یزبک رئیس شورای قضایی حزب‌الله از جمله این افراد بودند.حسن نصرالله دبیر کل حزب‌الله لبنان هم که پیشتر با برچسب‌های دیگر در فهرست تحریم‌های آمریکا قرار داشت، بار دیگر این بار با برچسب SDGT (تروریست جهانی) تحت تحریم قرار گرفته است.

انتهای پیام