توصیف دبیر انجمن آلومینیوم از وضعیت کارخانه المهدی و حاشیه‌ جدید

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس ، آریا صادق نیت حقیقی ضمن اظهار بی‌اطلاعی از وضعیت واگذاری مجدد شرکت آلومینیوم المهدی، از  ممانعت از بازدید نمایندگان انجمن آلومینیوم خبر داد و به ایسنا گفت: امروز برای کسب اطلاع از وضعیت واگذاری کارخانه المهدی و با هماهنگی سازمان خصوصی‌سازی به این شرکت مراجعه کردیم و نماینده سازمان خصوصی‌سازی نیز پذیرای ما بود اما به دستور مالکیت فعلی المهدی از بازدید جلوگیری شد.

وی با بیان اینکه واگذاری مجدد این شرکت با وجود وضعیت مالی نامشخص آن در ارتباط با سازمان خصوصی‌سازی، دولت، و طلبکاران داخلی و بین‌المللی درست نیست، افزود: واگذاری این دو کارخانه نیازمند برنامه‌ریزی و کنکاش است تا با بررسی درست اسناد و مدارک قیمت مناسب آن تعیین شود.

حقیقی با اشاره به اینکه شرکت المهدی وضعیت مطلوبی ندارد، ادامه داد: در حال حاضر از حدود ۴۰۰ دیگ در این کارخانه فقط ۱۰۸ دیگ فعال است.اساس مدیریت فعلی این کارخانه بر تولید نیست و بعد از واگذاری کارخانه، مواد اولیه، قطعات یدکی و محصولات انبارها فروخته شد و با درآمد حاصل از آن دارایی‌های دیگری خریداری شد.

وی از تخلیه انبارهای المهدی بعد از صحبت احتمال بازپس‌گیری کارخانه خبر داد و گفت: اگر این کارخانه در شرف بازپس‌گیری باشد، انبارهای آن باید در کنترل سازمان خصوصی‌سازی باشد و محصولی از این مجتمع خارج نشود. المهدی برخلاف قوانین هیچ وقت محصولات خود را در بورس کالا عرضه نکرده است.

انتهای پیام