"افق" معرفی شد/ پیش بینی سود و ریسک ها /گلرنگ هم بورسی می شود

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس،جلسه معارفه فروشگاه های زنجیره ای افق کوروش بعداز ظهر دیروز در هتل پارسیان استقلال با حضور علی ابراهیمی نماینده سهامدار عمده و رییس هیات مدیره،امیرخسرو فخریان مدیرعامل،مهرداد سپاهی معاون مالی اقتصادی و دیگر اعضای هیات مدیره در جمع فعالان بازار سرمایه برگزار شد.

برنامه ورود زیرمجموعه های گلرنگ به بورس

ابراهیمی با بیان اینکه گروه صنعتی گلرنگ یکی از بزرگترین شرکت ها در بخش خصوصی محسوب می شود، گفت: این برند با توجه به دیدگاه برد-برد ،سیاست رشد صنایع و شرکت های زیرمجموعه را در دستورکار دارد .افق کوروش طی دو سال گذشته بیش از 80 درصد رشد عملیاتی داشته و امید می رود با این رشد فزاینده و حمایت از سهم، همراهی سهامداران در بلند مدت و کسب سود برای آنها را درپی داشته باشد.دیگر زیرمجموعه های گروه صنعتی گلرنگ نیز در حال آماده سازی برای ورود به بازار سرمایه هستند.

چشم انداز شرکت

فخریان نیز با اشاره به تاریخچه شرکت گفت: این شرکت ۱۷ شهریور ۸۸ با سرمایه اولیه ۱۰ میلیون تومان به ثبت رسیده و  سپس سرمایه طی چهار مرحله افزایش سرمایه از محل مطالبات سهامداران و آورده نقدی به ۱۰۰ میلیارد تومان در حال حاضر رسیده است.اولین واحد خرده فروشی "افق" در سال ۸۸ تاسیس و اولین فروشگاه تخفیف محور آن در آذر سال ۹۲ به بهره برداری رسید تعداد فروشگاه های های شرکت در حال حاضر بالغ بر ۱۱۰۰ فروشگاه در ۳۱ استان است.این فروشگاه در چشم انداز، برنامه قرارگرفتن جزو 250 شرکت خرده فروشی دنیا و 5 شرکت اول منطقه را دارد.

این مقام مسئول درخصوص  میزان درآمد فروش گفت: این فروشگاه در سال 94 مبلغ  550 میلیارد تومان،در سال 95 مبلغ 1.6 هزار میلیارد تومان،درسال گذشته 2.9 هزار میلیارد تومان و در 6 ماهه سال جاری 2.15 هزار میلیارد تومان فروش داشته و پیش بینی کرده با توجه به اینکه اکثر خریدها در 3 ماهه پایانی سال انجام می شود،تا پایان سال جاری به مجموع درآمد فروش 5.3 هزار میلیارد تومانی دست یابد.

پیش بینی درآمد فروش دو سال آتی

فخریان با پیش بینی درآمد فروش دو سال آتی ادامه داد: برای سال 98 مبلغ 8.8 هزار میلیارد تومان و برای سال 99 مبلغ 12.9 هزار میلیارد تومان درآمد فروش براورد می شود.در سال 95 10 درصدسهم بازار متعلق به فروشگاه های زنجیره ای بوده که سهم "افق" کمتر از یک درصد بوده است.درسال گذشته این سهم به 1.17 درصد و در سال جاری به 1.52 درصد رسیده و برنامه رساندن این سهم به 3 درصد تا سال 1400 در دستور کار است.

وی درخصوص تعدا د فروشگاه های شرکت نیز گفت: در سال گذشته تعداد فروشگاه ها 903 بوده و در سال جاری پیش بینی شده به 1300 برسد که 285 فروشگاه بصورت اعطای نمایندگی و 112 فروشگاه بصورت عادی است.برنامه افزایش تعداد این شعبات در سال 98 به 1600 و در سال 99 به 1900 شعبه نیز در دستور کار است.در زنجیره تامین شرکت،ارتباط با گروه صنعتی گلرنگ، دستیابی به تامین کنندگان مطرح،سیستم لجستیک هوشمند و تعداد مشتریان انبوه،هم افزایی زیادی در جهت سیاست برد-برد ایجاد کرده است.

مدیرعامل فروشگاه های زنجیره ای افق کوروش با اشاره به مزایای رقابتی شرکت گفت: ایجاد پرتال منابع انسانی و استخدام بصورت یکپارچه توسط سیستم نرم افزاری EMP،ایجاد پرتال جهت ارتباط مستمر با تامین کنندگان،ایجاد پرتال آرشیو اسناد و ایجاد پرتال بازرسی از مزایای رقابتی این شرکت است.

سهم فروش محصولات و اهداف کلان

فخریان درخصوص سهم فروش محصولات و اهداف کلان گفت: کالاهای خوراکی خشک 44 درصد،محصولات یخچالی 30 درصد، آرایشی؛بهداشتی و شوینده 19 درصد،نوشیدنی ها 4 درصد و سایر محصولات 3 درصد از سهم فروش را دارا هستند.از اهداف کلان شرکت نیز می توان به سوداوری، افزایش سهم بازار،زنجیره تامین و تولید چابک استاندارد و مدرن،حضور در بازار های بین المللی و راه اندازی فروش اینترنتی اشاره کرد.

وی با اشاره به سود عملیاتی کسب شده طی 3 سال گذشته گفت: در سال 94 مبلغ 2.4 میلیارد تومان، سال 95 مبلغ 28.2 میلیارد تومان و سود عملیاتی سال گذشته 80.3 میلیارد تومان بوده  و در 6 ماهه سال جاری به 110 میلیارد تومان رسیده که پیش بینی می شود تا پایان سال با رشد 307 درصدی نسبت به سال گذشته به 327.7 میلیارد تومان برسد.

پیش بینی سود هرسهم سال جاری

این مقام مسئول از پیش بینی کسب سود خالص 274.8 میلیارد تومانی تا پایان سال جاری خبر داد و گفت:در 6 ماهه نخست سال 91.7 میلیارد تومان محقق شده است. میزان سود هرسهم سال جاری نیز 2748 ریال براورد شده که درصورت تحقق نسبت به 684 ریال در سال 96 رشد 301 درصدی را به ثبت می رساند.

ریسک ها و تمهیدات

فخریان درمورد ریسک های شرکت نیز گفت: ورود شرکت های خارجی و تاسیس شرکت های جدید داخلی در صنعت خرده فروشی یکی از ریسک ها است که با توسعه و افتتاح فروشگاه در نقلط مختلف و شهرستان های بالای 200 هزارنفر دنبال می شود.ریسک دوم مربوط به تحریم کالا است که سیاست خرید کالاهای تولید داخلی و افزایش تنوع کالایی در فروشگاه ها برای ان در نظر گرفته شده،همچنین ریسک افزایش نرخ اجاره ملک که با تمدید یا عقد قراردادهای بلندمدت با موجرین با درنظر گرفتن نرخ رشد متعادل سالانه و توسعه اعطای نمایندگی ها پوشش داده می شود.

انتهای پیام