مجوز افزایش سرمایه ۳ شرکت از تجدید ارزیابی و آورده منجر به صف خرید شد

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس،مجوز افزایش سرمایه 2 شرکت بورسی داروسازی زاگرس فارمد پارس و دوده صنعتی پارس از محل تجدید ارزیابی دارایی ها و مجوز افزایش سرمایه مرحله اول فولاد کاوه جنوب کیش از محل مطالبات سهامداران و آورده نقدی صادر که منجر به صف خرید شد.

داروسازی زاگرس فارمد پارس مجوز افزایش سرمایه 767 درصدی از محل مازاد تجدید ارزیابی دارایی ها را از سازمان بورس دریافت کرد و با قیمت 9360 ریالی هر سهم،صف خرید شد.

براین اساس،"ددام" می تواند درجهت اصلاح ساختار مالی سرمایه را از 10.6 به 92 میلیارد تومان برساند.

دوده صنعتی پارس نیز مجوز افزایش سرمایه 295 درصدی از محل تجدید ارزیابی دارایی ها را گرفت و با قیمت 7773 ریالی هر سهم با صف خرید روبرو شد.

بر این اساس،"شدوص" سرمایه فعلی را از 12 به 47.4 میلیارد تومان می رساند. تامین مالی این شرکت بورسی با هدف اصلاح ساختار مالی اعمال می شود.

حدود 65 درصد سهام این شرکت بورسی بطور غیرمستقیم معلق به گروه تاپیکو است.

فولاد کاوه جنوب کیش نیز که برنامه افزایش سرمایه 114 درصدی از محل مطالبات سهامداران و آورده نقدی را در برنامه داشت،توانست مجوز افزایش سرمایه 71 درصدی را در مرحله اول از سازمان بورس بگیرد.

بنابراین "کاوه" سرمایه فعلی را از 700 میلیارد تومان به 1.2 هزار میلیارد تومان می رساند تا قادر به تحقق 4 هدف تکمیل فاز 2 پروژه فولاد سازی، بازیافت بخشی از مخارج انجام شده در سنوات قبل بابت پروژه فاز 2 فولاد سازی، تکمیل پروژه تاسیسات جانبی و زیر ساخت و تکمیل پروژه آب شیرین کن باشد.

همچنین می تواند در مجمع فوق العاده با انجام افزیش سرمایه از 1.2 به 1.5 هزار میلیارد تومان موافقت و اختیار عملی کردن آن را به مدت 2 سال به هیات مدیره تفویض کند تا پس از اخذ مجوز از سازمان بورس نسبت به عملی شدن آن اقدام کند.

انتهای پیام