پیش بینی ۱۳ صنعت در هفته جاری و انتظار روند آرام و منطقی بورس

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، در حالی بازار سهام هفته های اخیر را همچنان با روند محتاطانه و همراه با تغییر گروه های برتر سپری کرده که کارگزاری آبان درباره شرایط و پیش بینی این هفته اعلام کرد بازار در هفته گذشته متاثر از بهبود نسبی وضعیت بازارهای جهانی روند مناسبی را آغاز کرد و البته در روز پایان هفته، افزایش عرضه ها شدت یافت و شاهد عقب نشینی اکثر نمادهای بزرگ بودیم که تا حدودی متاثر از اصلاح بازار ارز و تعادل در بازارهای جهانی و متعاقبا شناسایی سود کوتاه مدتی ها بود.

رشد مناسب قیمت ها در بازارهای کالایی به خصوص بازار نفت، اقبال به گروه های مرتبط را افزایش خواهد داد و در صورت ادامه دار بودن این روند و البته جلب اعتماد مجدد بازار، می توان به تزریق نقدینگی جدید نیز امیدوار بود.

در این میان گروه فلزات اساسی می تواند به واسطه رشد قیمت ها در بازار جهانی مجددا مورد توجه باشد. بازار برای این گروه حساب ویژه ای را در گزارش های عملکرد 9 ماهه باز کرده وباید دید شرکت های مورد توجه تا چه حد انتظارات سرمایه گذراران را برآورده خواهند کرد.

در گروه فرآورد های نفتی، بازار نفت که هفته مناسبی را پشت سر گذاشته می تواند مجددا گروه را پرتکاپو کند. همچنان بازار به گزارشات این گروه نیز امیدوار است هرچند وضعیت اسپرد محصولات در هفته های پایانی فصل پاییز بواسطه افت شدید قیمت ها در بازار نفت چندان جالب توجه نبود.

در گروه محصولات شیمیایی نیز همسو با گروه فرآورده های نفتی ، انتظار معاملاتی مثبت وجود دارد و افت شدید قیمت ها در این گروه حالا با بازگشت نسبی قیمت های جهانی می تواند تا حدودی جبران شود.  

در گروه خودرو که یکی از پرحاشیه ترین گروه های بازار در چند وقت اخیر بوده، همچنان روندها سمت و سوی خاصی ندارد و به نظر می رسد در صورت بهبود جو کلی بازار این گروه نیز با ورود نقدینگی جدید همراه شود.

در بانکی ها که پر تلاطم ترین گروه بازار در هفته گذشته بودند شاهد بازگشایی نماد "وپاسار" پس از وقفه ای طولانی و طاقت فرسا 25 ماهه بودیم که البته رشد مناسب نماد تا حدودی از تلخی کام سهامداران کاست.

به نظر می رسد در این گروه که مقصد نقدینگی خروجی از گروه های بزرگ بازار بوده همچنان روند صعودی البته با شیبی ملایم تر از قبل را پیش رو داشته باشیم. هرچند قیمت جذاب بسیاری از نمادها در گروه های بزرگ می تواند تا حدودی از جذابیت این گروه بکاهد. "وپاسار" به واسطه عقب ماندگی از گروه می تواند همچنان معاملات جذابی داشته باشد. 

در دیگر گروه ها، معاملات مثبت سیمانی ها جلب توجه کرده که احتمال ادامه رشد قیمت ها هرچند با قدرتی کمتر در میان مدت وجود دارد. در گروه قند و شکر و  غذایی نیز همچنان روند مثبت پیش بینی می شود. همچنین در گروه های انبوه سازی، ماشین آلات و تجهیزات، ماشین آلات و دستگاه های برقی، دارویی و زراعت و خدمات وابسته می توان انتظار تحرکات مثبت را داشت.

با نزدیک شدن به موعد ارائه گزارش های عملکرد به نظر می رسد بازار مجددا معاملات پرهیجانی را سپری کند و در این بین حمایت بازارهای جهانی نیز می تواند افق روشنی را پیش روی بازار سهام قرار دهد. به نظر می رسد کلیت بازار پس از پشت سر گذاشتن دوره اصلاحی سریع و شدید می تواند روندی آرام و منطقی پیش رو داشته باشد.

انتهای پیام