واگذاری دو پالایشگاه در برابر بازگشت 20 درصد سهام همه پالایشگاه ها به وزارت نفت

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس به نقل از مهر، ناصر عاشوری گفت: قرار است بزودی سهام پالایشگاه آبادان و شازند اراک به بخش خصوصی واگذار و در عوض ۲۰ درصد سهام کل پالایشگاه‌ها به دولت عودت داده شود. 

وی ادامه داد: تمام مصوبه‌های لازم برای این اقدام دریافت شده و وزارت نفت باید به حوزه انتقال سهام ورود کند.

این مقام مسئول با اشاره به افتتاح فاز سوم پالایشگاه ستاره خلیج فارس و افزایش تولید بنزین به ۱۰۵ میلیون لیتر در روز ، ادامه داد: در نتیجه کاهش قیمت جهانی نفت و نرخ ارز، نرخ محصولات خاص را ۱۰ تا ۱۳ درصد کاهش دادیم.

عاشوری در مورد واگذاری پرحاشیه پالایشگاه کرمانشاه هم گفت: اگر معتقدیم که دولت نباید بنگاه‌داری اقتصادی کند پس باید از واگذاری واقعی واحدها به بخش خصوصی حمایت کرده و مسائل حزبی و حوزه انتخابی را وارد حوزه اقتصادی و ملی نکنیم. طی مدت واگذاری پالایشگاه کرمانشاه به بخش خصوصی این واحد از زیان‌دهی درآمده و نه‌تنها نیروهای سابق را اخراج نکرده بلکه جذب نیرو نیز داشته است.

وی ادامه داد: تولید پالایشگاه کرمانشاه مطابق ظرفیت و مطلوب بوده و مدیرعامل مقرر کرده کارگر معمولی این پالایشگاه کمتر از ۳ میلیون تومان حقوق نگیرد و ماهانه نیز بسته حمایتی در اختیار آنها قرار می‌دهد. علت ایجاد رفاه این است که یک نفر به طور تمام و کمال تصمیم‌گیرنده است.

انتهای پیام