درخواست شرکت های سیمانی از بانک مرکزی برای اصلاح بخشنامه صادراتی

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس،عبدالرضا شیخان با اشاره به اینکه د حال حاضر صنعت سیمان با تمام مشکلات موجود همچنان تا حد توان به تولید می‌پردازد به تسنیم گفت: برای کاهش مشکلات نیازمند کمک دولت هستیم تا موانع را از پیش پای تولیدکنندگان بردارد.

وی با بیان اینکه عمده صادارت سیمان به کشورهای عراق و افغانستان است، افزود: قبل از ابلاغ بخشنامه جدید بانک مرکزی در برگشت ارز صادرکنندگان به سامانه نیما، روند صادارت سیمان به این دو کشور با سرعت مناسبی انجام می‌شد اما متأسفانه ابلاغ این بخشنامه مشکلاتی را برای تولیدکنندگان به وجود آورده است.

این فعال صنعت سیمان با اشاره به اینکه انتقال ارز صادراتی از عراق برای تولیدکنندگان به صرفه نیست و همین موضوع حجم صادارت سیمان به این کشور را کاهش داده، گفت: هزینه حمل و نقل هم افزایش پیدا کرده که این امر قیمت تمام شده را برای تولیدکنندگان افزایش داده‌ است.تعدادی از تولیدکنندگان با نامه نگاری‌ به بانک مرکزی خواستار اصلاح بخشنامه صادراتی هستند.

شیخان گفت: باور غلطی است که صادرکنندگان حاضر به برگشت ارز به داخل نیستند،اگر ارز منتقل نشود کار تجاری چگونه انجام می‌شود؟مشکل ارائه ارز به سامانه نیما است.

انتهای پیام