خودکفایی تولید تایر به ۷۰ درصد رسید/ حمایت ویژه از تایرسازان

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس ، فرشاد مقیمی در چهاردهمین همایش ملی صنعت لاستیک ایران اعلام کرد: 11 واحد تولیدکننده انواع تایر و تیوب در داخل به ظرفیت اسمی 426 هزار تن پروانه بهره برداری دارند.

وی ظرفیت اسمی تولید سالیانه انواع تایرهای سواری را 164 هزار و 500 تن و این ظرفیت برای تایرهای باری اعم از سبک و سنگین را حدود 187 هزار تن اعلام کرد وافزود : صنعت تایر با برخورداری از ارزش افزوده اقتصادی مطلوب و کادر تخصصی و مهندسی مجرب برای افزون بر 15 هزار نفر اشتغال زایی کرده است. 

این مقام مسئول ادامه داد : اینک با توجه به منابع موجود در تامین مواد اولیه اعم از توسعه صنعت پتروشیمی ، دوده و منسوج استخوان بندی تایر، امکان تامین حدود 73 درصد مواد اولیه صنعت تایر در داخل کشور وجود دارد. 

مقیمی توضیح داد: در ستاد ملی تسهیل و رفع موانع تولید که برای حمایت از داخلی سازی و کمک به صنعت کشور تشکیل شده دغدغه های صنایع در زمینه بانکی، گمرک، مالیات و غیره به طور هفتگی با حضور وزرا، نهادهای مربوط و نمایندگانی از تشکل های تخصصی پیگیری می شود.

وی از همه تولیدکنندگان دعوت کرد مشکلات خود در حوزه‌های عنوان شده را در اختیار این ستاد قرار دهند. این هفته در نخستین جلسه ستاد ، مشکلات و چالش تولیدکنندگان در بخش گمرک مطرح و بررسی شد و هفته آینده نیز ادامه می یابد.

انتهای پیام