مطالعات متمرکز بلاکچین در دستور کار بانک مرکزی است

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، محمد طالبی گفت: بسیاری از مشکلات موجود در دنیای مالی فعلی مانند جعل و کلاهبرداری با سیستم رمزنگاری پیشرفته‌ای که در بلاک‌چین وجود دارد کلاً متحول خواهد شد.

وی درباره اهمیت و ضرورت بررسی‌های جدی راجع به تکنولوژی بلاک‌چین، افزود: پیش‌بینی می‌شود بلاک‌چین تمام ساختارهایی که توسط اینترنت ایجاد شده را وارد الگوی جدیدی کرده و تحولات چشمگیری را رقم بزند.

این مقام مسئول با بیان اینکه تحولات بزرگ در نظام مالی یکی از تغییراتی است که توسط تکنولوژی بلاک‌چین رقم خواهد خورد، ادامه داد: پیش‌بینی می‌شود نظام مالی در عصر بلاکچین تا حد بسیار زیادی تغییر کند.

طالبی مهمترین خصوصیت بلاک‌چین را تغییر ساختارهای متمرکز در نظام مالی توصیف و اعلام کرد: بر مبنای این تکنولوژی ساختارهای مبنی بر نهادهای اداره‌کننده نظام‌های مالی به صورت متمرکز تغییر خواهد کرد و در قالب تکنولوژی بلاک‌چین اداره خواهد شد.

وی گفت: نظام‌های مالی دنیا در حال حاضر بر نهادهای متمرکز مبتنی است. به عنوان مثال سوئیفت تمام تراکنش‌های بین کشورهای دنیا و بانک مرکزی را اداره می‌کند اما تکنولوژی بلاک‌چین این پاردایم را تغییر می‌دهد. یعنی دیگر نظارت متمرکزی وجود نخواهد داشت و هرچه هست در یک شبکه اتفاق می‌افتد.

انتهای پیام