مخالفت مجلس با واگذاری آلومینیوم المهدی به خریدار پیشین

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، احمد مرادی با اشاره به فسخ قرارداد واگذاری آلومینیوم المهدی و هرمزال به خانه ملت گفت: سازمان خصوصی‌سازی تلاش می‌کند خریدار قبلی آلومینیوم المهدی و هرمزال را بازگرداند.

وی افزود: اگر این خریدار به آلومینیوم المهدی و هرمزال بازگردد اشتباهی بزرگ تکرار می‌شود که از دستگاه های نظارتی و امنیتی تقاضا می‌شود مانع چنین کاری شوند.

این نماینده مجلس با بیان اینکه نامه‌ای به کمیسیون اصل 90 ارسال شده تا مانع این واگذاری شوند، ادامه داد: فردا گروهی از کمیسیون اصل 90 به بندرعباس سفر می‌کنند تا مشکلات و موضوعات آلومینیوم المهدی و واگذاری مجدد به خریدار قبلی را بررسی و پیگیری کنند.

مرادی با تاکید بر اینکه آلومینیوم المهدی وضعیت مناسبی از لحاظ مواد اولیه ندارد، گفت: مپنا، بنیاد مستضعفان و ستاد اجرایی فرمان امام می‌توانند مجموعه آلومینیوم المهدی را مدیریت و با واگذاری بخشی از سهام به کارگران اوضاع را آرام کنند. در آستانه سال جدید، کارگران آلومینیوم المهدی و هرمزال به امنیت شغلی و حقوقی نیاز دارند. لذا باید حمایت همه جانبه از کارگران صورت گیرد.

وی با اشاره به اینکه خریدار قبلی آلومینیوم المهدی اهلیت لازم را نداشته، گفت: نمایندگان از سازمان‌های نظارتی پیگیری می‌کنند تا آلومینیوم المهدی و هرمزال به دست خریدار قبلی نیفتد.

انتهای پیام