تصویر منفی از آینده ساز و کار مالی اروپا و توقف همکاری بانک چینی با ایران

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس به نقل از مهر، فریال مستوفی در جلسه هیات نمایندگان اتاق بازرگانی تهران گفت: براساس حضور در جلسات بعد از خروج آمریکا از برجام در اروپا ، به صراحت باید گفت در مورد SPV اتفاقی نخواهد افتاد و همه چیز در مورد آن یعنی هیچ ! 

وی افزود:در اتحادیه اروپا هنوز کشوری میزبانی SPV را نپذیرفته و  نمی‌داند با چه مکانیزیمی باید آن را اجرایی کند. بنابراین همه شرکت‌های بزرگ اروپایی هم می‌دانند که نمی‌توانند با ایران کار کنند .

این مقام مسئول در خصوص همکاری کونلون بانک نیز اعلام کرد: کونلون بانکی است که خود در تحریم است. اگرچه بیش از ۷۰ سهام آن متعلق به شرکت نفت چینی است و ۶۰ درصد کار آن به دلار صورت می‌گیرد به همین دلیل به بانک کونلون تکلیف شده که با ایران کار نکند. 

مستوفی گفت: تنها موردی که کونلون با ایران کار خواهد کرد آن است که تمام معاملاتی را که تا ۳۰ اکتبر با این بانک انجام شده  ادامه داده و تمام خواهد کرد. اما این نکته را هم باید در نظر گرفت که اگر ال‌سی باز شده از بانکهای تحریمی بوده باشد کونلون آن را انجام نمی‌دهد و باید ال سی را عوض کنند و از ۱۵ بانک دیگر که مورد قبول است کار انجام شود. 

وی ادامه داد: بعد از این هم کونلون تمام پروژه‌های فولاد و پتروشیمی را نیز متوقف خواهد کرد و قرار است که در مورد مسائل بشردوستانه یعنی دارو و غذا کار با ایران را ادامه دهد. 

مستوفی گفت: وضعیت چین به این طریق است و هنگ کنگ نیز کاملا معاملات خود با ایران را بسته است.

انتهای پیام