وام مسکن بیشتر نمی شود / تفاهم نامه ایی برای کاهش قیمت تمام شده

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس به نقل از ایبنا، ابوالقاسم رحیمی انارکی در نشستی خبری درباره صندوق پس‌انداز مسکن یکم اظهار داشت: تعداد سپرده‌های افتتاحی صندوق ۵۰۴ هزار واحد بوده که به ۱۷۰ هزار سپرده زنده است و متقاضی تسهیلات هستند. مانده سپرده ها به ۶۵.۸ هزار میلیارد تومان رسیده و ۹۰ هزار واحد به ارزش ۶.۸ هزار میلیارد تومان تسهیلات گرفته اند که ۳۲.۶ هزار واحد متعلق به زوجین است.

وی افزود: صندوق متکی به منابع بازپرداخت تسهیلات مسکن مهر است و با توجه به اینکه اقساط مسکن مهر تا سال ۱۴۰۵ برای بانک امهال شده منابع از این محل تامین می‌شود.اگر بخواهیم افزایش سقف داشته باشیم باید برای آن منابع پیش‌بینی شود که پیشنهادی دادیم اما اتفاقی نیفتاده است.

این مقام مسئول با تاکید بر اینکه بدون افزایش منابع افزایش سقف تسهیلات در دستور کار نیست،گفت: به دنبال راهکارهای دیگری مانند هدف گذاری در طرح بازآفرینی شهری هستیم تا از این طریق بتوانیم قیمت تمام شده مسکن را کاهش دهیم.

رحیمی انارکی با اشاره به امضای تفاهم نامه با بنیاد مسکن درخصوص طرح بازآفرینی شهری گفت: ۲۰ درصد منابع در اختیار بانک مسکن قرار می‌گیرد تا با نرخ سود ۹ درصد تسهیلات برای ساخت در بافت فرسوده ارائه کند.

انتهای پیام