اذعان آمریکا به نقش ایران در بازار جهانی نفت و سکوت در برابر تمدید معافیت ها

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس به نقل از سی ان بی سی، برایان هوک درخصوص اینکه آیا دولت آمریکا معافیت ها را تمدید می‌کند،گفت: نمی توانم به این سوال پاسخ دهم. وقتی نفت به اندازه کافی به بازار عرضه شده پس موقعیت بهتری برای تسریع به صفر رساندن صادرات نفت ایران داریم .

وی با تأکید بر اظهارات ترامپ گفت: دولت با معافیت‌ها موافقت کرد تا جلوی کمبود نفت را بگیرد. چون کمبود نفت قیمت را بالا می برد. در واقع قول وزارت امور خارجه برای به صفر رساندن صادرات ایران نقش مهمی در بالا بردن قیمت نفت در سال گذشته داشت.این 8 کشور معافیت گرفتند چون خرید نفت از ایران را کاهش داده بودند.

هوک ادامه داد: در دولت اوباما 20 معافیت داده شد در حالی که دولت ترامپ فقط 8 معافیت صادر کرده است . بسیاری از کشورهایی که در زمان اوباما معاف شدند مثل کشورهای عضو اتحادیه اروپا، فورا واردات را از ایران صفر کردند .

بنابراین گزارش،مایکل کوهن رئیس تحقیق بازار های انرژی در بارکلی گفت: دولت آمریکا چیزی را که مدت‌ها است گفته ایم، واضح بیان کرد و آن هم ارتباط قیمت نفت با اجرای تحریم هاست .قیمت زیر 60 دلار در هر بشکه برای نفت باعث تشویق دولت ترامپ به سخت‌تر کردن تحریم‌ها و فشار بر خریداران برای قطع واردات از ایران است. از طرف دیگر، افزایش قیمت به بالای 80 دلار دولت را مجبور می کند اجازه صادرات مقادیر قابل توجهی از نفت ایران را به بازار بدهد .

انتهای پیام