درخواست توقف صدور مجوز ایجاد صندوق‌های بازنشستگی خصوصی

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس ، غلامرضا سلیمانی در گردهمایی سالانه ارزیابان حرفه‌ای خسارت با بیان اینکه شرکت‌های بیمه می‌توانند بخشی از زندگی افراد را تامین کنند، گفت: شرکت‌های بیمه‌گر که در حوزه بیمه زندگی فعالیت می‌کنند و صندوق‌های بازنشستگی خصوصی هم تشکیل شده‌اند اما نباید اجازه دهیم صندوق بازنشستگی خصوصی جداگانه‌ای راه‌اندازی شود.

وی افزود: قانون‌گذار به این فکر افتاده تا بین بیمه‌گذار و بیمه‌گر، ارزیابان مستقلی باشند تا حادثه صورت داده را بررسی کنند. بیمه مرکزی در سال ٨٢ آیین نامه مربوطه را نوشته که البته اصلاح هم شده اما ارزیابان باید به قوانین و مسائل بیمه ای مسلط باشند.به دنبال این هستیم تا ارزیابان دارای مجوز از بیمه مرکزی بتوانند با سیاست بیمه مرکزی مبنی بر برون سپاری امور بیمه‌ای کار کنند. اما تعداد ارزیابان کافی نیست که انتظار می‌رود در استان ها بیشتر شوند و لزومی نباشد، یک استان از ارزیاب استان دیگر یا تهران استفاده کند.

این مقام مسئول ادامه داد: ارزیابان این امکان را می‌دهند که هم بیمه گذار از دریافت خسارت کامل مطمئن باشد و هم بیمه‌گر این اطمینان را داشته باشد که اضافه پرداخت نکرده است.ارزیابان می‌توانند به بیمه گران و کل بخش های جامعه از جمله پلیس کمک کنند.در اتفاقی که برای یکی از کشتی‌ها در کانال سوئز رخ داد به دلیل عدم وجود شرکت‌های ارزیابی بین المللی در ایران، نتوانستیم مشخص کنیم ارزیابی خسارت سانحه به درستی انجام شده است یا خیر. لازم است شرکت های ایرانی مجوز بین المللی ارزیابی خسارت داشته باشند تا مطمئن باشیم خسارت به درستی ارزیابی شده است.

سلیمانی گفت: با راه‌اندازی این شرکت‌های بین المللی، درآمد شرکت‌های ارزیاب بیشتر خواهد شد به خصوص اینکه اکنون به دلیل شرایط تحریم حتی مجبور هستیم بیمه های اتکایی را هم داخلی انتخاب کنیم. ارزیابان غیرمجاز باید از عرصه خارج شده و همه مجوز بیمه مرکزی را داشته باشند البته ارزیاب نباید صرفا مجوز داشته باشد بلکه باید اطلاعات تخصصی در رشته خاص داشته باشد.

انتهای پیام