تشکیل 4200 پرونده تخلف درباره عدم تبدیل ارز دولتی به کالا

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، محمدرضا پورابراهیمی با بیان اینکه موضوعات مرتبط با حوزه منابع و مصارف ارزی در ماه‌های اخیر به علت سوء‌مدیریت مشکلات متعددی را ایجاد کرده در گفت و گویی خبری گفت: از ابتدای سال جاری تا 27 دی از کل منابع ارزی که برای واردات کالا تخصیص پیدا کرده بود، حدود یک چهارم تبدیل به کالا نشده است.

وی با بیان اینکه بانک مرکزی برای رفع این مشکل، سامانه رفع تعهد ارزی واردکنندگان را راه‌اندازی کرده، افزود: همه کسانی که می‌خواهند واردات انجام دهند باید اعتبارسنجی شوند.این سامانه اعتبارسنجی، رتبه اعتباری بازرگان را مشخص می‌کند.بر اساس آمارها، حدود 21 هزار بازرگان اعتبارسنجی شدند و اطلاعات مربوطه در این سامانه مدنظر قرار گرفت. این موضوع کمک می‌کند سقف واردات برای­ هر بازرگان و فعال اقتصادی تعیین شود.انتظار می‌رود دولت برای جلوگیری از ایجاد فساد و رانت در اقتصاد، سامانه‌های اطلاعاتی را عملیاتی کند.

پورابراهیمی گفت: بازرگانان غیر معتبر در حال انجام لابی هایی هستند و به وزارتخانه ها و مجموعه های مختلف فشار می آورند تا بتوانند تبصره و استثنائاتی را بر این سامانه ها وارد کنند لذا دولت باید سامانه ها را اجرایی کند و محکم و قاطع بایستد و مجلس هم از این رویکرد حمایت می کند­.

انتهای پیام