شرایط آغاز آپشن سهام پالایشگاه بورسی اعلام شد

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، معاونت بازار بورس تهران از آغاز دوره معاملاتی قراردادهای اختیار معامله خرید و فروش بر روی سهام پالایش نفت اصفهان با نماد "شپنا" در سررسید خرداد سال 98، از روز سه شنبه 2 بهمن در بازار مشتقه این بورس خبر داد.

براین اساس،معاملات مربوط به این قراردادها تنها به صورت برخط بوده و صرفاً از طریق کارگزارانی که مجوز معاملات برخط در این بازار را دارا باشند، قابل انجام است. همچنین با توجه به راه اندازی سامانه مدیریت ریسک و امکان محاسبات وجوه تضمین براساس ضوابط وجه تضمین قرارداد اختیار معامله در بورس تهران و فرابورس، اتخاذ موقعیت باز فروش در قراردادهای اختیارمعامله، به شرط کفایت وجوه تضمین، برای تمامی فعالان بازار سرمایه امکان پذیر است.

همچنین تسویه در سررسید به دو صورت فیزیکی نقدی( در صورت توافق طرفین) انجام می پذیرد. سقف تعداد موقعیت های باز و هم جهت برای بازار، کارگزار و مشتریان حقیقی و حقوقی بدون محدودیت و حداقل و حداکثر مقدار هر سفارش نیز در قرارداد نیست یک و 100 تعیین شده است.

اطلاعات مربوط به نماد قراردادهای اختیار معامله خرید و فروش بر روی سهام "شپنا" به شرح زیر است:

بنابراین گزارش،اندازه قرارداد در نمادهای اختیار معامله هزار سهم مربوط به دوره معاملاتی 22 بهمن سال جاری تا 22 خرداد سال آتی است. روزها و ساعات معاملاتی نیز طبق روزهای کاری از ساعت 9 تا 12:30 تعیین شده است.

انتهای پیام