طوفان غیرمنتظره و عجیب امروز بورس و نظر دو گروه درباره دلایل ریزش

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، درحالی سومین روز کاری بورس در هفته جاری شروع شده که روند معاملات بازار سهام و شکل گیری موج همه گیر عرضه در گروهای بانکی ، پترو پالایشی و خودرویی، موجب تعجب اکثر فعالان شده و همگان درحال بررسی دلایل سیر نزولی غیر منتظره قیمت ها هستند.

براساس این گزارش، طی یک ساعت اول معاملات امروز بورس ، شاخص با ریزش 2679  واحدی به  162 هزار و 895 واحد رسید که ناشی از کاهش قیمت و اثر منفی شرکت هایی چون پتروشیمی پارس ، پالایشگاه های بندرعباس، اصفهان و تهران ، بانک ملت ، مپنا ، تاپیکو و... بود. 

در این میان برخی کارشناسان این شرایط را غیرمنطقی و ناشی از جو روانی مبهم و رفتار دسته جمعی و احساسی دانسته و معتقدند با فروکش شدن هیجان منفی در ساعات بعدی ، وضعیت معاملات بهتر خواهد شد.

اما گروه دیگری از کارشناسان براین باورند دلایلی چون عدم تحقق انتظار از گزارش های 9 ماهه شرکت ها مخصوصا" بانک ها و خودرویی ها ، آینده مبهم ساز و کار مالی ایران و اروپا ، مسائل سیاسی داخلی و منطقه ایی ، عرضه اولیه تامین سرمایه لوتوس پارسیان در چهارشنبه ، نشانه های در پیش رو بودن شرایط سخت تر که با افزایش نسبی دلار و سکه همراه شده ، کمبود نقدینگی ، کاهش امید به آینده و... در رفتار امروز بازار موثر بودند.

انتهای پیام