نتیجه مجمع بانک فرابورسی و مهمترین برنامه های تا سال ۱۴۰۰

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، مجمع عادی به طور فوق‌العاده بانک دی با دستور جلسه تصویب صورت های مالی منتهی به اسفند سال گذشته با حضور 73.8 ‌درصد سهامداران ساعت 14 دیروز در هتل المپیک برگزار شد.

دراین مجمع، پس از قرائت گزارش عملکرد هیات مدیره و نظر حسابرس و بازرس قانونی شرکت،صورت های مالی به تصویب رسید.

محمدرضا قربانی مدیرعامل بانک دی ضمن ارائه گزارشی از اقدامات صورت گرفته توسط هیات مدیره گفت: "دی" دارایی های ارزشمندی دارد که ارزش افزوده ایجاد شده در قیمت آنها به دلیل افزایش نرخ ارز نسبت به زمان واگذاری به بانک، سود قابل توجهی را برای بانک و ذینفعان به ارمغان می آورد.بانک با فروش دارایی های مازاد به چند هدف مهم از جمله اصلاح ساختار مالی و بهبود وضعیت کفایت سرمایه دست خواهد یافت.

وی افزود: نیروگاه برق دماوند، بزرگ ترین نیروگاه سیکل ترکیبی خاورمیانه ، کوهستان پارک مشهد، برج شایان و پروژه چشم تهران از جمله دارایی ها هستند که می تواند مبنای مناسب و قابل دفاعی برای پوشش زیان بانک و خروج از مشمولیت ماده 141قانون تجارت باشد.

این مقام مسئول بازگشایی نماد بانک پس از دو سال را از اقدامات اساسی در سال جاری برشمرد و ادامه داد: حمایت از قیمت سهام پس از بازگشایی نماد که خواسته سهامداران در مجمع پیشین بود نیز از اقدامات اساسی هیات مدیره بود طوری که قیمت هر سهم پس از بازگشایی نماد از 60 به 150 تومان افزایش یافته و حاکی از رشد 150 درصدی است.کاهش بهای تمام شده پول در حالی که به صورت هم زمان منابع بانک با افزایش چشمگیری روبرو بوده از دیگر دستاوردها است.

قربانی گفت: با تشکیل کارگروه ویژه وصول مطالبات که با تمرکز بر تعیین تکلیف پرونده های معوق و مشکوک الوصول و در راستای افزایش سرمایه و سودآوری انجام شد، بخش قابل توجهی از مطالباتی که در سنوات پیش ایجاد شده بود، وصول شد.طی سال گذشته 172 پرونده مطالباتی غیرجاری بالغ بر 4.9 هزار میلیارد تومان تعیین تکلیف و مبلغ 723 میلیارد تومان از مطالبات غیرجاری به صورت نقدی وصول شده است.

وی افزود: همچنین ضمن اصلاح عملکرد شرکت های گروه مالی دی با تمرکز بر برنامه و بودجه و پایش مستمر، از ظرفیت آنها در راستای وصول مطالبات غیرجاری استفاده شد و با پیگیری های مستمر این کارگروه 1.2 هزار میلیارد تومان مطالبات بانک از نیروگاه برق دماند وصول شد که به طور کلی 4.7 هزار میلیارد تومان مطالبات از بانک ها احیا شده است.

مدیرعامل بانک دی درخصوص تغییرات ساختاری بانک گفت: ساختار بانک گسترده بود و از چابکی لازم برخوردار نبود به همین منظور سعی کردیم ابتدا ساختار را چابک و فعال کنیم و به موازات آن برای اینکه خدمات رسانی مطلوب برای مشتریان داشته باشیم و سیاست های پولی بانک مرکزی را رعایت کنیم و خدمات حرفه ای متناسب با نیاز مشتریان ارائه دهیم، اصلاح رویکرد و ابزارها را در اولویت قرار دادیم.

قربانی درباره چشم انداز بانک تا افق 1400 گفت: وصول مطالبات غیرجاری، تعیین تکلیف مطالبات مشکوک الوصول، تعیین تکلیف پرونده های مفتوحه در مراجع قضایی، فروش املاک و سرمایه گذاری های مازاد بانک برای بهبود کیفیت دارایی ها و برگزاری مجمع فوق العاده افزایش سرمایه به منظور بهبود کفایت سرمایه و ساختار مالی از مهم ترین برنامه های پیش رو است .

انتهای پیام