افزایش سرمایه مهم بانک تجارت رسما" اعلام شد: ۴۵۸ درصد از ارزیابی دارایی ها

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، طی روزهای گذشته زمزمه افزایش سرمایه بانک تجارت موجب بهبود شرایط این بانک و دیگر بانک ها شد و بعد از اعلام یک مقام مسئول به بورس پرس مبنی برنامه افزایش سرمایه بیش از 400 درصدی از تجدید ارزیابی دارایی ها ، این موضوع مهم با اعلام رسمی قطعیت یافت .

به این ترتیب "وتجارت" که دیروز با صف خرید بیش از 23 میلیونی و رشد 3.45 درصدی به 182 تومان رسیده ، شب گذشته اقدام به انتشار پیشنهاد هیات مدیره در کدال کرد که طبق آن قرار است در صورت طی مراحل قانونی و مجوز سازمان بورس ، سرمایه اسمی با بیش 458 درصد افزایش از 4.57 هزار میلیارد تومان به بیش از 25 هزار و 487 میلیارد تومان برسد .

این رویداد مهم از محل مازاد تجدید ارزیابی دارایی ها و برای اصلاح ساختار سرمایه و خروج از شمولیت ماده 141 قانون تجارت رخ خواهد شد. 

در این رابطه ، یک مقام مسئول به بورس پرس گفته بود : "وتجارت" به دلیل زیان انباشته سنگین و حدود 11 هزار میلیارد تومانی و لزوم خروج ماده 141 و  استفاده از فرصت معافیت مالیاتی ناشی از تجدید ارزیابی دارایی ها ، در نظر دارد برنامه افزایش سرمایه به احتمال زیاد 400 درصدی را در همین دو ماه آخر سال نهایی و در صورت دریافت مجوز سازمان بورس ، اقدام به برگزاری مجمع فوق العاده کند. برهمین اساس، از سه ماه پیش مقدمات ارزش گذاری دارایی ها شامل زمین ، ساختمان و کل سرمایه گذاری ها را فراهم کرده است.

انتهای پیام