ایران در هیچ کشوری پایگاه نظامی ندارد/ شرط خروج از سوریه و تهدید اسرائیل

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، علی لاریجانی در گفتگو با شبکه المیادین لبنان گفت: ایران به سوریه کمک کرد اما پایگاهی آنجا ندارد. بشار اسد برای حفظ جریانی از ایران کمک خواست که انجام شد اما ایران پایگاهی در آنجا ندارد که مورد اصابت قرار گرفته باشد. ایران به دنبال پایگاه درست کردن در سایر کشور‌ها نیست اگرچه ایران به فلسطین، حماس یا جهاد اسلامی کمک می‌کند اما پایگاه درست نمی کند.

وی افزود: اسرائیلی‌ها به دنبال چیز دیگری هستند که به همان معامله بزرگ قرن مربوط است. آنها به دنبال ایجاد یک اقتدار برای خود در منطقه هستند و می‌گویند یک جایی را مورد اصابت قرار دادیم. کجا را زدند؟ آن‌ها یک منطقه مسکونی را در سوریه مورد حمله قرار داده و می‌گویند ایران را زدیم. 

رئیس قوه مقننه خطاب به اسرائیلی‌ها گفت: اگر جرأت دارید ایران را بزنید. به نظرم اسرائیلی‌ها به دنبال ساختن چهره کاذب هستند .اما آمریکایی‌ها می‌خواهند اسرائیل را در منطقه قدرتمند کنند تا سلطه پوشالی پیدا کنند اما حرف‌هایی که اسرائیلی‌ها می‌زنند خلاف است. آمریکایی‌ها جرات ندارند از پایگاه‌های نظامی در عراق خارج شوند.

لاریجانی در خصوص خروج ایران از سوریه نیز اعلام کرد: بستگی به وضعیت میدانی سوریه دارد.سوریه از نظر میدانی پیشرفت داشته در مناطقی مانند ادلب تروریست‌ها حضور دارند. بستگی دارد که آن‌ها چه کاری را می‌خواهند انجام دهند. 

لاریجانی ادامه داد: آمریکایی‌ها یک روز می‌گویند از سوریه خارج و بعد پشیمان می‌شوند و وضع ثابتی از نظر تصمیم‌گیری ندارند. بعد هم دنبال ماجراجویی‌های جدید هستند. مثلا می‌گویند با داعش مبارزه می‌کنند ولی در پشت صحنه به داعش کمک می‌کنند. به هر حال مشکلات سوریه به شدت گذشته نیست و ایران هنوز به آنها کمک می‌کند. 

انتهای پیام