فیس‌بوک صدها حساب ایرانیان را حذف کرد + علت

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، فیس‌بوک اعلام کرد: صفحات جعلی به دلیل به اشتراک‌گذاری محتوایی که مردم را در خاورمیانه و جنوب آسیا هدف قرار داده، شناسایی شدند و چیزی حدود ۲۶۲ صفحه، ۳۵۶ حساب و سه گروه و همچنین ۱۶۲ حساب کاربری را به دلیل اشتراک‌گذاری مطالب وابسته به دولت ایران حذف کردیم.

بطور مداوم برای شناسایی و توقف فعالیت‌هایی از این دست تلاش می‌کنیم زیرا نمی‌خواهیم از خدمات فیسبوک برای دستکاری در فکر و ذهن مردم استفاده شود. این صفحات را بر اساس رفتاری که از آنها سر می‌زند، حذف می‌کنیم.بعضی از فعالیت‌ها در این موضوع از سال ۲۰۱۰ شروع شده است.

تلاش‌ها در این زمینه هیچ ارتباطی با محتوا و کسی که آن را منتشر کرده، ندارد.این صفحات که خود را به عنوان خبرگزاری‌های محلی معرفی کرده‌اند به بازنشر محتوای رسانه‌های دولتی ایران می‌پرداختند و با ۲ میلیون فالوور در حدود ۳۰ هزار دلار برای تبلیغات در فیس بوک و اینستاگرام هزینه کرده اند.

روند مشابهی در اندونزی وجود دارد. در این خصوص ۲۰۷ صفحه و ۲۰۸ حساب کاربری به دلیل پیوندها با گروه خبری که اخبار جعلی منتشر می‌کرد، حذف شده است. افراد از این حساب‌های جعلی برای ادامه رفتارهای بد و نادرست استفاده می‌کردند.نهادهای فناوری باید بر این نوع فعالیت‌ها نظارت کنند.

انتهای پیام