توضیحات رییس بیمه مرکزی درباره بیمه نامه راننده محور و ادغام شرکت ها

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس به نقل از تسنیم، غلامرضا سلیمانی درخصوص راننده محور شدن بیمه شخص ثالث گفت : 2 درصد از خساراتی که در این حوزه پرداخت می‌شود درست نیست یا صحنه سازی است یا تصادفات ساختگی. راننده‌محوری بر مبنای قانون است اگر بیمه‌نامه براساس راننده صادر شود برخی از مشکلات ناشی از پرداخت‌های غیرمستند را کم می‌کند.

وی ادامه داد: قانون مکلف کرده تا آخر برنامه ششم بیمه‌ها را براساس ویژگی‌های راننده صادر کنیم. اکنون برای خودرو بیمه‌نامه صادر می‌شود ولی به سمتی می‌رویم که ویژگی‌های راننده را نیز لحاظ کنیم. تخفیف‌هایی که الان داده می‌شود نیز در همین راستا است.تعدادی از راننده ها پر خطر هستند و باعث تصادف می‌شوند که باید با همکاری نیروی انتظامی تفکیک شوند. راننده پرخطر باید حق بیمه بیشتری بپردازد و راننده کم‌خطر حق بیمه کمتر.

سلیمانی درباره اینکه اگر 4 نفر از یک خودرو استفاده کنند طبق این طرح چطور قابل شناسایی هستند؟ تاکید کرد: بیمه‌نامه به نام صاحب خودرو صادر می‌شود و اینطور نیست که برای هر فرد یک بیمه‌نامه صادر کنیم. ولی تفاوت این است که در قانون جدید بیمه‌نامه براساس رفتار راننده صادر خواهد شد. صاحبان خودرو که تاکنون بیمه‌نامه شخص‌ثالث تهیه‌نکرده‌اند به شرطی که تا 30 بهمن اقدام به اخذ بیمه‌نامه کنند از بخشودگی 100 درصدی جرائم بیمه‌ای برخوردار می‌شوند.

وی درباره ادغام بیمه‌ها گفت: نمی‌توانیم برنامه‌ای برای ادغام بیمه‌ها داشته باشیم چرا که سهام‌داران در این خصوص تصمیم می گیرند.

انتهای پیام