درخواست وزیر اقتصاد به عرضه سهام استقلال و پرسپولیس تا پایان سال

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، فرهاد دژپسند در گفتگوی ویژه خبری شبکه دو سیما در مورد نظر دیوان محاسبات و قوه قضاییه در خصوص واگذاری‌های دولت گفت: گزارش دیوان محاسبات گزارش مقدماتی است. طبیعتا باید در کمیسیون برنامه مجلس نیز بررسی شود و پس از آن در این زمینه اظهارنظر کنیم.

وی افزود:به همین دلیل هفته گذشته به سازمان خصوصی‌سازی ابلاغ کردم تمامی موارد اشاره شده توسط دیوان بررسی و پاسخ لازم در این زمینه اعلام شود.

این وزیر ادامه داد: در اجرای خصوصی‌سازی فرآیندی درباره نحوه قیمت‌گذاری حاکم است که بر این اساس کارشناسان رسمی پس از بررسی شرکت به هیأت واگذاری قیمت پایه را پیشنهاد می‌کنند.

دژپسند با اشاره به این که اعضای هیات واگذاری، وزیر اقتصاد، وزیر دادگستری، رییس اتاق تعاون و رییس اتاق بازرگانی و نیز دو نماینده ناظر از مجلس هستند، گفت: بر اساس گزارشات ارائه شده توسط کارشناسان فرآیند واگذاری‌ها طی شده و پس از آن تصمیم هیأت واگذاری در خصوص قیمت پایه، مبنای عرضه بنگاه‌های دولتی قرار می‌گیرد.

وی افزود: البته بحث دیوان محاسبات این است که زمان قیمت‌گذاری با واگذاری متفاوت بوده که البته در دوره جدید وزارت واگذاری نداشتیم.

دژپسند ادامه داد: البته چند موردی هم در این مدت بوده که آن هم به صورت وکالتی بوده است. مانند آلومینیوم المهدی که قبلا واگذار شده بود که به دلیل اقساط معوق، وکالت‌نامه ای از خریدار قبلی توسط سازمان خصوصی‌سازی دریافت و واگذاری دوباره آن انجام شد که این موضوع در خصوص پتروشیمی بیستون نیز همین‌گونه بوده است. البته سیلوی کرمانشاه نیز توسط سازمان خصوصی‌سازی به تازگی واگذار شده است که به گفته رییس سازمان خصوصی‌سازی قیمت تعیین شده به تصویب هیأت واگذاری رسیده است.

وی گفت: در حال حاضر به هر دلیل انتقادات زیادی به موضوع خصوصی‌سازی می‌شود و بر این اساس باید آسیب‌شناسی در این زمینه صورت بگیرد و راهکارهای جدیدی ارائه دهیم.

دژپسند در خصوص بحث واگذاری استقلال و پرسپولیس نیز افزود: در چند ماه گذشته بر اساس پیگیری‌های صورت گرفته، واگذاری این دو باشگاه دوباره به جریان افتاده است که باید در این زمینه از وزیر ورزش تشکر کنم. عزم دولت برای واگذاری این دو باشگاه جدی است و منتظر روش‌های جدید واگذاری هستیم که بر اساس آن واگذاری این دو باشگاه را انجام دهیم.

وی ادامه داد: واگذاری به شرکت‌های تعاونی عام فراگیر، واگذاری اجاره به شرط تملیک و واگذاری مدیریت، روش‌هایی هستند که در حال بررسی در خصوص آنها هستیم و تمام تلاش این است تا پایان سال واگذاری استقلال و پرسپولیس انجام شود.

انتهای پیام